Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:51:38 GMT

تحصیل ۱۶۰۰ بانوی زنجانی در حوزه های علمیه خواهران

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۳۹۱۵

تحصیل ۱۶۰۰ بانوی زنجانی در حوزه های علمیه خواهران

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه خواهران زنجان از تحصیل ۱۶۰۰ بانوی زنجانی در حوزه های علمیه خواهران استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران زنجان امروز(22 اردیبهشت) در دومین آیین نکوداشت طلاب برتر عرصه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران زنجان اظهار کرد: برابر سرشمارس سال 95 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر است که از این تعداد 522 هزار و 612 نفر را بانوان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 9 واحد حوزوی خواهران وجود دارد که سه واحد در شهرستان زنجان می باشد، گفت: 2 واحد اموزشی از این حوزه ها در سطح دو و یک واحد در سطح سه و در رشته های کلام اسلامی و فقه اصول است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: در تمامی شهرستان های تابعه استان جز شهرستان طارم واحد حوزوی خواهران فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه از سال 75 مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مرکزیت قم در کشو تشکیل شد، ادامه داد:  10 هزار نفر داوطلب ورود به حوزه های علمیه خواهران بودند که از این تعداد 2هزار و 300 نفر در حوزه ها ثبت نام کردند .

 

وی تعداد طلاب سطح دو حوزه علمیه  خواهران استان زنجان را 1600 نفر خواند و گفت: در سطح ارشد هم 170 نفر طلبه داریم که 71 نفر حضوری هستند.

 

این مقام مسوول یادآور شد: بیش از 15 طلبه دکتری در حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند و تعدادی از طلاب هم با داشتن تحصیلات حوزوی سطح دو و سه در دانشگاه ها تحصیل می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در استان زنجان به ازای 335 نفر زن یک خواهر طلبه وجود دارد، افزود: بیش از 170 مبلغ فعال در استان کارهای تبلیغی انجام می دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان تصریح کرد: 70 نفر از طلاب در مدارس و دانشگاه ها اقامه نماز می کنند و 70 نفر حافظ قرآن داریم که 14 نفر حافظ کل قرآن می باشند.

 

وی به حضور فعال طلاب در تمام جشنواره ها اشاره کرد و افزود: 25 نفر از طلاب استان زنجان به المپیادهای علمی کشوری راه پیدا کردند و در این جشنواره حائز رتبه های برتر شدند.

 

این مقام مسوول به جشنواره علامه حلی هم اشاره کرد و گفت: 200 اثر به این جشنواره از استان زنجان ارسال شد و 14برگزیده از استان زنجان معرفی شدند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های مساجد نمایشگاه کتاب حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی آیت الله مکارم شیرازی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی کنگره نقش شیعه مقام معظم رهبری آیت الله ایمانی طلاب برتر حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه خواهران معرفی برترین ها کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ حامی خارج از کشور با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند، گفت: تعداد کل فرزندان اختصاص یافته به حامیان خارج از کشور ۳۰۸ نفر است.

وی افزود: جمع کمک‌های نقدی خیرین و حامیان خارج از کشور در سال گذشته ۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است