Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@06:08:40 GMT

240 کارواش در تهران در برنامه پایش محیط زیست قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۰۷۶

240 کارواش در تهران در برنامه پایش محیط زیست قرار دارند

به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه برنامه پایش کارواش‌های شهر تهران از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس این برنامه، بیش از 200 کارواش بزرگ و پر کار در سطح شهر تهران شناسایی شده است که نیاز به پایش و بررسی دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی کارواش‌ها خروجی فاضلاب آن‌ها است، تصریح کرد: کارواش‌ها واحدهای آب‌بری هستند که باید فاضلاب تولیدی آن‌ها مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی از این واحدها در سطح شهر تهران فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

بازگیرافزود: برخی از کارواش‌های سطح شهر نیز تاسیسات رفع آلودگی آب را دارند. در برنامه پایش کارواش‌ها، تجهیزات و تاسیسات تمامی آن‌ها توسط ماموران محیط زیست بررسی می‌شود و حتی از خروجی کارواش‌هایی که سیستم تصفیه پساب نیز دارند نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود تا استاندارد بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر بازچرخانی آب در سطح کارواش‌ها گفت: چنانچه سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب در کارواش‌ها به‌درستی عمل کند، آب تصفیه می‌شود و دوباره می‌توان از آن استفاده کرد حتی می‌توان آب تصفیه شده را به محیط‌های پذیرنده‌ای مانند چاه جاذب یا آب‌های سطحی رها کرد.

وی با اشاره به اینکه به کارواش‌های آلاینده محیط زیست اخطاریه آلایندگی و مهلت برای رفع آن داده می‌شود،اظهارکرد: چنانچه واحدی به اخطاریه محیط زیست بی‌توجهی کند به مراجع قضایی معرفی و با آن واحد متخلف به‌صورت قانونی برخورد می‌شود.

بازگیر در پایان با بیان اینکه تاکنون تعدادی پرونده قضایی برای کارواش‌های متخلف در مراجع قضایی تشکیل شده است، گفت: برخی کارواش‌ها در سطح شهر تهران بزرگ‌تر هستند و فعالیت بیشتری دارند و درحال حاضر در اولویت برنامه پایش اداره محیط زیست شهر تهران قرار دارند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شهر تهران آلودگی آب محیط زیست استاندارد پایش محیط زیست پارس کارواش پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است