Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@18:56:45 GMT

برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج درقم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۳۰۸

برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج درقم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سعید کاویانی،مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم،با اشاره به موفقیت‌های سامانه تصمیم در کشور گفت: این سامانه از حدود دو سال پیش در استان خراسان رضوی اجرایی شد و با بازدید از مرکز سامانه تصمیم در این استان شاهد موفقیت‌های جدی آن بودم، سامانه تصمیم مانع از ورود بی جهت افراد به دادگاه خانواده در استان خراسان رضوی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:اجرای طرح مصلحین و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در استان قم، برنامه‌های مکملی برای سامانه تصمیم هستند تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

کاویانی با اشاره به وضعیت برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج در استان قم عنوان کرد:ساماندهی این دوره‌ها در سال جاری در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان است؛ دوره‌های آموزشی که برای زوجین پیش از ازدواج براساس قانون باید 6 ساعت باشد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بیان کرد: دوره‌های آموزشی زوجین پیش از ازدواج که باید 6 ساعت باشد، تنها 2 ساعت آن در مرکز بهداشت برگزار می‌شود. 50 درصد از افرادی که در کشور طلاق می‌گیرند، زمان طلاقشان در پنج سال نخست زندگی مشترک است و این نشان می‌دهد دوره‌های آموزشی ازدواج که تاکنون برگزار شده است، یا سرفصل‌های آن کامل نیست یا اینکه افراد ارائه کننده این دوره‌ها موفق نبودند.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج در استان قم تهیه و اساتید آن نیز مشخص شده است، هر زمان که مکان برای برگزاری این دوره‌ها نهایی شود، دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج براساس قانون و به مدت 6 ساعت در قم برگزار می‌شود، این اقدام با تلاش دستگاه قضایی و همکاری استانداری قم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در پایان یادآورشد: زوجین متقاضی طلاق در استان تا زمانی که دوره آموزشی پیش از طلاق را نگذرانند، نمی‌توانند شکایت طلاق را در دادگاه خانواده طرح کنند.

انتهای پیام/ح

برنامه ریزی برای ساماندهی دوره‌های آموزشی پیش ازدواج در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوره های آموزشی پیش ازازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوش‌گوار شامگاه سه شنبه در دوره توانمندسازی مراقبین سلامت در سنندج اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت، دوره توانمندسازی مراقبین سلامت استان کردستان با حضور تمامی مراقبین سلامت استان برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این دوره در قالب سه دوره کاربردی و در اردوگاه استانی شهید سلیمان خاطر برگزار شد.

خوش‌گوار اظهار کرد: در این دوره‌های آموزشی، مراقبین و کارشناسان سلامت استان با سرفصل‌های آموزشی، اصول مقاله نویسی‌، باید و نبایدهای دیابت و غربالگری دهان و دندان تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: دوره آموزش و آشنایی با اصول مقاله نویسی، توسط دکتر فرهاد مرادپور استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان و موضوع دیابت و با مدرسی دکتر رشیدیان رئیس هیأت مدیره انجمن دیابت استان برگزار شد.

خوش گوار خاطرنشان کرد: کلاس آموزش‌های دهان و دندان کودکان، توسط دکتر زهرا قلیچ‌خانی، دندانپزشک و متخصص دندان کودکان مدیریت برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی، گواهی شرکت در دوره آموزشی برای شرکت کنندگان صادر و با اهدای هدایای ویژه هفته سلامت از شرکت کنندگان در مراسم تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6087077

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه