Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:25:17 GMT

۳۰ درصد ساختمان های خراسان شمالی کنترل مضاعف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۶۷۶

۳۰ درصد ساختمان های خراسان شمالی کنترل مضاعف شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رمضانی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مربع ساختمان توسط مردم خراسان شمالی اجرا می شود، اظهار کرد: پس از کنترل مضاعف ۶۱ پرونده انتظامی تشکیل شد.

رمضانی تصریح کرد: علاوه بر آن ۵۵۰ مورد گزارش نیز به شهرداری ها ارجاع شد که البته پرونده های ارجاع داده شده به منزله تخلف ۱۰۰درصدی نبوده و گاهی برخی موارد نیاز به اصلاح داشته که انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام مهندسی ساختمان به عنوان نهادی مردمی سعی بر این دارد که با پیگیری و نظارت های مستمر بتواند با اتکا به علم روز عمر ساختمان ها را افزایش دهد که در این مسیر همکاری مردم بیش از هر نهادی نیاز است.

وی اظهار کرد: در همین رابطه مبحث ۲۲ که اشاره به نگهداری ساختمان می کند و اجرای مبحث ۱۹ برای ما بسیار اهمیت پیدا می کند و شهروندان باید بدانند که رعایت این مباحث به منزله هزینه بیشتر نیست و قطعا در بازده زمانی چند ساله این هزینه ها  برگشت خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه سالانه ۴۰۰میلیارد تومان ساخت و ساز در استان انجام می شود افزود: چنانچه رعایت موارد مختلف ایمنی به منظور افزایش طول عمر ساختمان ها را داشته باشیم همین میزان به مردم کمک کرده ایم.

وی در باره ساخت نماهای رومی که اخیرا در خراسان شمالی باب شده است نیز گفت: اجرای نماهای غیر ایرانی و اسلامی در استان جای تامل دارد و البته باید بدانیم که همین نماهای فعلی که در حال اجراست نیز تقلید اشتباه از نمای رومی است و موارد مختلف اصولی آن رعایت نمی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در باره  حوادث گازگرفتگی استان که طی چند سال گذشته افزایش داشته است گفت: بی شک نظام مهندسی وظیفه نظارت بر اجرای لوله کشی و نحوه اتصالات گاز دارد و ما این موضوع را کتمان نمی کنیم اما اگر پیگیر حوادث گازگرفتگی در استان باشید متوجه می شوید که اکثر گازگرفتگی ها به دلیل تغییراتی بوده که پس از پایان کار انجام شده است.

رمضانی با اشاره به رعایت مقررات ملی ساختمان افزود: قانون رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از افتخارات ماست و باید اجرای این قانون را به طور فرهنگ گسترش دهیم تا از بسیاری مشکلات پیشگیری شود.

کد خبر 4294316 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: ساخت و ساز سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی علی اکبر رمضانی بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه شهرکرد یاسوج بارش باران برجام کهگیلویه و بویراحمد مشهد اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری باغات، باغچه‌ها، صیفی‌جات، تأمین آب دام‌ها، پر نمودن استخر‌ها، استفاده از آب شرب برای ساخت و ساز‌ها و ... خلاف مقررات بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد که از مهم‌ترین عواقب آن قطع انشعاب آب، سلب امتیاز و معرفی افراد خاطی به مراجع ذی صلاح خواهد بود بدین وسیله از همه مشترکان محترم تقاضا می‌شود ضمن پرهیز از اسراف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب با مدیریت مصرف آب، همچون سالیان گذشته خادمان خود را در شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای ارائه خدمات بهتر و پایدارتر به کلیه هم‌استانی‌های عزیز در اقصی نقاط استان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی