Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@15:25:30 GMT

اساتيد پيشکسوت؛ چشم و چراغ دانشگاه هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۷۶۰

اساتيد پيشکسوت؛ چشم و چراغ دانشگاه هستند

خبرگزاري آريا-رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز در آئين تجليل از اساتيد بازنشسته اين دانشگاه، گفت: اساتيد پيشکسوت؛ چشم و چراغ دانشگاه هستند.

به گزارش آريا از شيراز به نقل از "وب دا" در شيراز، دکتر "علي بهادر" با گراميداشت ياد مرحوم حضرت آيت الله "ايماني" امام جمعه فقيد شيراز، گفت: جامعه اي که به پيشکسوتان خود احترام نگذارد، دچار خسران مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تقدير از تلاش هاي دکتر ايمانيه براي تاسيس خانه استاد و مجمع بازنشستگان هيات علمي علوم پزشکي شيراز، بر اهميت اين موضوع به عنوان يکي از اهداف دانشگاه تاکيد کرد و گفت: اساتيد بازنشسته، کوله باري از تجربه هاي علمي و مديريتي براي دانشجويان، اساتيد و مديران دانشگاه هستند و بايد برنامه مشخصي براي بهره مندي از تجارب آنها وجود داشته باشد.

 

دکتر بهادر با دعوت از اساتيد براي حضور در کلاس هاي اخلاق پزشکي، يا نشست هاي فصلي اساتيد با مديران ارشد و مراسم هاي بزرگ دانشگاه به صورت افتخاري، ادامه داد: با انتقال تجربه هاي شما اساتيد به دانشجويان و مديران در مراکز درماني و اداري، دو موضوع مهم ايجاد انگيزه و الگوسازي براي پيشبرد اهداف دانشگاه، محقق مي شود.

 

رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز تاکيد کرد: همه گروه هاي دانشگاه اعم از کارکنان، دانشجويان و اساتيد بايد قدردان و پيشرو راه اساتيد، روسا و مديران قبلي دانشگاه باشند.

او يادآور شد: تلاش مي شود تا در مسير گسترش اين مجمع، زمينه هاي برنامه ريزي براي ارتقا و رشد بيشتر، فراهم شود.

دکتر"محمدهادي ايمانيه"، مشاور وزير بهداشت در امور دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور و نماينده تام الاختيار وزير بهداشت در حوزه طب سنتي_ايراني نيز با مهم برشمردن رفع مسايل پيش روي اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه، گفت: اساتيد علوم پزشکي، از پيش قراولان و پيشگامان عرصه سلامت هستند که بايد نقش و حضور آنان در دانشگاه و مراکز درماني، نسبت به زمان خدمت، پررنگ تر شده و به صورت فعال باقي بماند.

 

او با گراميداشت ياد مرحوم حضرت آيت الله "ايماني" و اساتيد فقيد علوم پزشکي، از تلاش هاي دکتر "قمر حسيني الهاشمي" براي راه اندازي خانه استاد قدرداني کرد و يادآور شد: خدمات ارايه شده وي در مراکز درماني بر کسي پوشيده نيست و بايد بر شان و جايگاه اساتيد، توجه ويژه داشت.

 

مشاور وزير بهداشت در امور دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور با بيان اينکه در حال حاضر در زمينه هاي مختلف علمي از جمله آموزش، پژوهش، تعداد مقاله ها و انجام عمل هاي پيچيده جراحي نسبت به گذشته به شکل افتخارآفريني پيشرفت داشته ايم، تاکيد کرد: آموزش اخلاق پزشکي و تعامل با مردم، با حضور اساتيد برجسته و بازنشسته گروه هاي علمي، دانشکده ها و مراکز درماني محقق مي شود.

در ادامه دکتر"عبدالعزيز خضري"، رييس کانون بازنشستگان هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: خانه استاد و مجمع بازنشستگان اعضاي هيات علمي شيراز با شرکت 60 عضو، به عنوان نخستين و تنها خانه استاد و کانون بازنشستگان هيات علمي علوم پزشکي رسمي در کشور، فعاليت دارد.

 

او تاکيد کرد: بايد امکاني مهيا شود تا با برگزاري نشست هاي منظم اساتيد پيشکسوت با دانشجويان و مديران، در زمينه هاي علمي و مديريتي، از دانش آنان بهره مند شويم.

دکتر"قمر حسيني الهاشمي" نيز ديگر سخنران اين نشست بود.

او راه اندازي خانه استاد را آرزويي خواند که محقق شده و در ادامه، خواستار حمايت و راه اندازي خانه سالمنداني در خور شان و جايگاه اساتيد و اعضاي هيات علمي بازنشسته شد.

در اين نشست اعضاي مجمع بازنشستگان هيات علمي علوم پزشکي شيراز پرسش هاي خود را با دکتر "علي بهادر" رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، در ميان گذاشتند.

 

تقدير اعضاي مجمع بازنشستگان هيات علمي علوم پزشکي شيراز از دکتر ايمانيه براي تلاش و حمايت در راه اندازي خانه استاد و اين مجمع، از ديگر بخش هاي اين آئين بود.

 

دکتر "عبدالخالق کشاورزي" معاون درمان دانشگاه، دکتر "نصرالله عرفاني" معاون بين الملل و دکتر" محمدباقر خسروي" رييس دانشکده پزشکي، از مسوولان شرکت کننده در اين آئين بودند.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکي شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه