Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@17:19:29 GMT

تلاش نتانیاهو برای ایجاد بحران حول محور ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۹۲۵

این روزنامه چاپ انگلیس با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و قطع رابطه تهران و رژیم صهیونیستی و پایان شراکت راهبردی میان رژیم شاهنشاهی ایران و این رژیم نوشت که دو طرف طی ۴۰ سال گذشته در جنگی اعلام نشده حضور داشته‌اند. ایران از طرفی به گروه‌هایی که به مقابله علیه رژیم صهیونیستی می پرداختند، مثل حزب‌الله کمک و حمایت مالی رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژیم نیز به برخی اقدامات علیه ایران مثل استفاده از ترور، خرابکاری و حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای روی آورده است.

گاردین افزود، در طی ماه‌های گذشته اما سطح این دشمنی افزایش یافته و پس از ورود یک پهپاد به سرزمین‌های اشغالی، نیروی نظامی آن طی چند ماه گذشته چند پایگاه نظامی در سوریه که گفته می‌شود متعلق به ایران است را مورد حمله نظامی قرار داده است، اما با این حال هیچ یک از دو طرف به دنبال آغاز جنگ مستقیم نیستند. ایران به دنبال ایجاد توازن بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی از طریق ایجاد پایگاه نظامی دائمی در سوریه است.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه به دلیل درخواست رسمی دولت قانونی این کشور و در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی و دفاع از مردم بی‌گناه علیه تروریست‌های تکفیری است.

رژیم صهیونیستی نیز از سویی به دنبال ممانعت از بروز چنین اتفاقی است. همچنین مقامات این رژیم معتقدند که بدون ورود به جنگ می توانند به اهداف بیشتری دست یابند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نتانیاهو صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه توسط دیوان بین‌المللی کیفری، نخست‌وزیر و رئیس این رژیم امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی آشفته تلاش کردند تا مانع صدور چنین حکمی شوند.

بنیامین نتانیاهو در این باره گفت: تصمیم دادگاه لاهه یا هر تصمیم دیگری ما را از دستیابی به اهداف جنگ باز نمی‌دارد.

نتانیاهو مدعی شد: دیوان بین‌المللی کیفری با ما می‌جنگد و یک سیستم جهانی وجود دارد که روی یهودستیزی کار می‌کند.

نگرانی صهیونیست‌ها از حکم احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر را نیز به اظهار نظر در این باره واداشت.

وی در این باره گفت: من به شدت با هرگونه تلاش برای سوءاستفاده از نهادهای حقوقی بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری، به‌منظور محروم کردن اسرائیل از حقوق اساسی‌اش مخالفم.

هرتزوک همچنین مدعی شد: ما یک سیستم قضایی مستقل و قوی داریم که می‌داند چگونه در صورت نیاز تحقیقات انجام دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی