Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:16:35 GMT

انتقال آب با آرمان های انقلاب و عدالت اجتماعی سازگاری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۹۷۵

انتقال آب با آرمان های انقلاب و عدالت اجتماعی سازگاری ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت خشکسالی و بررسی مشکلات کشاورزان و روستاییان خوزستان اظهار کرد: برگزاری این گونه همایش ها بستر مناسبی برای طرح مشکلات و چاره اندیشی به منظور رفع آنها است.

وی با بیان اینکه کشاورزان گنجینه های مردم هستند، افزود: هر انسانی برای زندگی، تأمین معاش و حیات نیاز به گنجینه دارد و کشاورزان همان گنجینه های مردمی و انسانی جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حیدری افزود: خوراک، پوشاک و مسکن همه فرع حیات هستند ولی اصل حیات به وسیله کشاورزان تأمین می شود؛ انسان بدون غذا که از سوی کشاورزان تأمین می شود نمی تواند زنده باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه همه کشاورزان در هر جای کره زمین چنین جایگاه والایی دارند، گفت: در ایران اسلامی کشاورزان خوزستانی با توجه به جلگه بی نظیر این استان و مستعد بودن این خوزستان به لحاظ  خاک مستعد، آب، آفتاب و هوای مناسب از جایگاه ویزه ای برخودار هستند.

آیت الله حیدری بیان کرد: خوزستان تنها نقطه ای است که کشاورزان می توانند دو الی سه بار کشت داشته باشند ولی متأسفانه یک آسیب هایی برای پیشرفت این جلگه حاصلخیز وجود دارد.

وی یادآور شد: سه میلیون هکتار زمین حاصلخیز در خوزستان وجود دارد که در صورت نبود بجران ها اگر ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تأمین نکند ولی ۸۰ درصد را تأمین می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت و ترویج فرهنگ کشاورزی نوین عنوان کرد: فرهنگ سابق غرقابی را کنار بگذارند و در همه نقاط ثابت شده که خشکه کاری نتیجه ای کمتر از غرقابی ندارد.

وی گفت: انتقال آب خوزستان سیسات غلطی است که از رژیم پهلوی آغاز و توسط دولت های بعد انقلاب تداوم پیدا کرده و امروز به آثار زیانبار این سیاست غلط می رسیم.

آیت الله حیدری اظهار کرد: مشکلات این سیاست غلط تنها دامن گیر خوزستان نبوده بلکه دامنگیر کل کشور شده است؛ بحث ریزگردها که از آثار زیانبار انتقال آب است تنها در خوزستان نیست و حداقل ۲۱ استان کشور تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مواقع بروز ریزگرد تنها مدارس تعطیل نمی شود بلکه صنعت نفت هم با مشکل مواجه می شود و نفت هرچند فقط دودش به چشم خوزستان می رسد ولی عایداتش برای همه کشور است.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: سدهای خوزستان ۸۰ درصد نیروی برق آبی کشور را تأمین می کند و با کاهش ذخیره آب در پشت سدها کل کشور متضرر می شود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه انتقال آب با آرمان های انقلاب و عدالت اجتماعی سازگاری ندارد، طرح سوال کرد: کدام دولت عادل و عاقل به خودش اجازه می دهد نقطه ای را به قیمت نابود شدن یک استان دیگر آباد کند؟

وی اظها ر کرد: چرا باید برنج کاری، گندم کاری یا نیشکر خوزستان تعطیل و یا نخیلات استان آسیب ببینند. دو میلیون اصله نخل خوزستان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد از انتقال آب ضربه دیده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: به جای این کارها کارخانه ذوب آهن اصفهان را جابجا کنند یا فضای سبز این استان که حتی بالای درختان را درختکاری کردند را کاهش بدهند.

آیت الله حیدری بیان کرد: اجرای طرح های انتقال آب و وزارت نیرو دست آنها است و هرکاری بخواهند انجام دهند و نمایندگان مجلس هم که طرح دو فوریتی ممنوعیت آب را مطرح می کنند نیز با مخالفت اکثریت آرا مواجه می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هرچند این ارائه طرح ها در مجلس خوب است ولی باید روشنگری را افزایش و ابعاد و آثار زیان بار انتقال آب که ابعاد ملی دارد را بیشتر شفاف سازی کنیم.

کد خبر 4294263

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محسن حیدری امام جمعه اهواز انتقال آب کارون بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه شهرکرد بارش باران یاسوج برجام کهگیلویه و بویراحمد مشهد اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم