Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:28:07 GMT

تغییر بدون مشورت مصرف دارو در ماه رمضان مضر است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۵۱۵۷

تغییر بدون مشورت مصرف دارو در ماه رمضان مضر است

زاهدان - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تغییر زمان مصرف دارو در ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک معالج می تواند سبب بروز اختلال در روند درمان بیماران شود.

دکتر فرزانه فرجیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطع مصرف دارو و یا تغییر در میزان و زمان مصرف آن بدون مشورت با پزشک معالج و یا دکتر داروساز کار نادرستی است که علاوه بر بروز اختلال در روند درمان می تواند سبب کاهش اثر بخشی داروها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: قطع خودسرانه مصرف برخی از داروها برای بیماران کلیوی، مغز و اعصاب، فشار خون و صرع کار بسیار خطرناکی است که می تواند عوارض ناگواری به دنبال داشته باشد.
وی افزود: بیماران دیابتی، کلیوی، مبتلایان به آسم و یا صرع، مادران باردار و شیرده و مبتلایان به زخم های گوارشی حتما باید قبل از اقدام به روزه داری، پزشک معالج خود را در جریان قرار داده و درخصوص نحوه مصرف داروهای خود با وی مشورت کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیماران دیابتی به ویژه مصرف کنندگان انسولین توصیه کرد که زیر نظر پزشک روزه بگیرند و روزانه در چندین نوبت میزان قند و فشار خون خود را کنترل کنند.
فرجیان با اشاره به طولانی بودن مدت روزه داری و کاهش میزان الکترولیت ها، آب و قند بدن تاکید کرد: بهتر است روزه داران افطار خود را با آب، چای و سوپ سبزیجات به همراه چند عدد خرما آغاز و پس از گذشت یک تا 2 ساعت از افطار، نسبت به صرف شام اقدام کنند.
وی تاکید کرد: در ابتدای بازکردن روزه باید از مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی و حجیم اجتناب کرد و نوشیدن آب بسیار سرد نیز سبب بروز اختلال در هضم غذا و تضعیف عملکرد معده می شود.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشتي توصيه هاي پزشكي ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد