Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حجت الاسلام سعيد پورباقر نفر برتر مورد تجليل نخستين همايش گفتمان بين المللي مهدويت با محوريت آثارحضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني، پيرامون مقاله ارسالي خود اظهار کرد: مقاله من تحت عنوان « ويژگي هاي دولت مهدوي» با بررسي کميته علمي و هيئت داوران همايش مستقر در قم که از اعضاي پژوهشگده مهدويت دفترتبليغات اسلامي حوزه علميه قم و اساتيد برجسته کشوري بودند، برگزيده و برتر نخستين همايش بين المللي گفتمان مهدويت قرارگرفته و توسط آيت الله حسيني بوشهري وتعدادي ازمسئولين موردتجليل قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، اين پژوهشگر جوان حوزه علميه گلپايگان درباره چرايي نگارش مقاله با اين موضوع، عنوان کرد: اهميت و جايگاه وعده الهي نسبت به تشکيل حکومت مهدوي در آخرالزمان که بايد ويژگي هاي آن را بررسي کرد و به عنوان الگو و سرمشق درسطح جامعه بکار گرفت، برکسي پوشيده نيست، البته دراين موضوع بسيارقلم زده شده است، ولي تبيين نکات مهم و يا مغفول مانده از ضرورت هاي انجام اين پژوهش است
وي در توضيح شاخصه هاي تجليل از اين مقاله  توسط هيئت داوران خاطرنشان کرد: نخستين نکته دراين مقاله، عنوان کاربردي آن است، دومين نکته حائز اهميت استفاده از منابع غني و متعدد است، سومين شاخصه پردازش و ساختارمقاله به صورت استاندار بوده که نسبت به سطح علمي محقق خوب ارزيابي مي شود.
حجت الاسلام پورباقر در تشريح محورهاي  مقاله ارسالي به دبيرخانه نخستين همايش گفتمان مهدويت بيان کرد: مشروعيت دولت مهدوي(مشروعيت الهي ومشروعيت مردمي)،  ويژگي هاي دولت مهدوي مثل دين مداري،عدالت اجتماعي،امنيت،اتحاد،رشد، فضايل اخلاقي،تکامل و تحول بشري، ريشه کن شدن فقر، سازندگي وعمران،شکوفايي علم،احقاق حقوق مردم از جمله مهمترين محورهاي اين مقاله است.
نفر برتر همايش گفتمان مهدويت درباره موضوع مهدويت و ضرورت تبين اين فرهنگ درجامعه گفت : داشتن نمونه و الگويي کاملا اسلامي براساس قوانين الهي، نيازجوامع بشري به چنين حکومتي که درنهايت آرامش و امنيت مردم را تامين مي کند و زمينه سعادت بشري رافراهم آورد، درس آموزي و اخذپيام نوراني اهل بيت (ع) درباره حکومت ونوع آن و ويژگيهاي آن جهت اجراي درسطوح جامعه فعلي بشري از جمله مفاهيمي است که بايد در جامعه توسط مبلغين تبيين و تفهيم شود.
وي ابراز کرد: مهدويت يک انديشه ديني است مبني براين که شخصي بنام حضرت مهدي (عج) از فرزندان حضرت علي (ع ) وحضرت زهرا (س) که به اذن الهي درآخرالزمان ظهور کرده و با تشکيل حکومت جهاني عدالت را در سراسر عالم مي گستراند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقاله دولت مهدوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست