Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: با تشکیل هسته های مشاوره در دادگستری استان‌ها بسیاری از مباحث خانواده بسیار آسان تر در مراکز مشاوره حل می‌شود و استفاده از ظرفیت این مراکز مشاوره به کاهش پرونده های خانواده به ویژه کاهش طلاق کمک می‌کند.

محمد رضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به تشکیل فعالیت مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: تشکیل هسته‌های مشاوره در دادگستری استان اصفهان با جذب نیروهای مشاوره توانمند در امر مشاوره خانواه صورت گرفته است و افراد با معرفی خود می توانند در این مراکز مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: با توجه اینکه در حوزه مراکز مشاور خانواده اتفاقات جدیدی افتاده، دستورالعمل نحوه تشکیل فعالیت مراکز مشاوره خانواده ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۶ توسط ریاست قوه قضاییه به دادگستری های استان‌ها ابلاغ شد و اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی افزود: این دستور االعمل در مواد ۲۳، ۲۴، ۳۲، ۳۳، ۳۵، ۳۹ و ۴۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده مصوب ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ تصویب شد و بر اساس این دستور العمل که بسیار مفصل و جامع دیده شده است در دادگستری های استان ها واحدی به نام واحد مشاورۀ خانواده تشکیل می شود که این واحد با برخورداری از اعضا و ساختاری که برای آن تعریف شده، فعالیت می کند. قنبری گفت: وظایف متعددی برای این واحد مشاوره پیش بینی شده است، نکته حایز اهمیت این است که کسانی که علاقه‌مند به حوزه مشاوره خانواده هستند بر اساس فراخوانی که مرکز امور مشاوران اعلام می کند می توانند در این فراخوان شرکت کنند. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: افراد علاقه‌مند می توانند بر مبنای نوع مدرک تحصیلی در یکی از سه حوزه مشاوره روانشناختی، حقوقی و مذهبی و خدمات مددکاری اجتماعی شرکت کنند و در هر یک از گروه هایی که علاقه دارند درخواست همکاری داده  و سپس مرکز امور مشاوران تعداد افراد مورد نیاز را از طریق معاونت های پیشگبری از وقوع جرم دریافت کرده و بر اساس آن اقدام به برگزاری آزمون و در نهایت صدور مجوز می کند. وی تاکید کرد: با تشکیل هسته های مشاوره در دادگستری، بسیاری از مباحث خانواده در این مراکز مشاوره آسان‌تر حل می شود و به طور یقین استفاده از ظرفیت این مراکز مشاوره در کاهش پرونده های خانواده به ویژه کاهش طلاق کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دادگستری اصفهان مشاوره اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد