Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@03:35:42 GMT

کاراته کاران دختر ایرانی قهرمان شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۶۳۲۴

در ادامه هفدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی ژاپن در «اوکیناوا» جریان دارد تیم دختران با کسب ۲ مدال طلا توسط نگین آلتونی و فاطمه خنکدار، یک نقره مبینا حیدری و یک برنز حدیثه جمال بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

در وزن ۵۳- کیلوگرم، فاطمه خنکدار دراولین مبارزه خود مقابل گوینت گویان از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید که با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خنکدار در دومین دیدار ۹ بر صفرآبینارا راجنراین از هند را مغلوب کرد. سپس ۵ بر صفر دیلدورا آلیکولاوا نماینده ازبکستان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. 

او در فینال سوچاواله کولاوانیچ از تایلند را ۵ بر صفر برد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، مبینا حیدری در گام نخست ۵ بر صفر ون لین از ویتنام را مغلوب کرد. سپس ۶ بر یک کاویتا کاویتا از هند را برد. در ادامه با نتیجه ۱۲ بر ۲ کوکورو ساکاجی از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت.

او در فینال به مصاف نرانوچ تانگلینگ از تایلند رفت و ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این وزن رسید.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم، نگین آلتونی ۴ بر ۲ روشتی سونیل از هند را برد. در ادامه ۳ بر یک سارا الامری از امارت را برد و سپس ۳ بر ۲ مقابل هرا ایرناندا از اندونزی به پیروزی رسید.

آلتونی در فینال ساکورا ساواشیما از ژاپن ۳ بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در کاتای انفرادی جوانان، حدیثه جمال ابتدا با نتیجه ۳ بر ۲ ون چو از چین تایپه را شکست داد. در دومین مبارزه ۳ بر ۲ مقابل پونگ نئون از ویتنام شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در مبارزه رده بندی به مصاف مان سوملو از هنگ کنگ رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۴۸- کیلوگرم، لیلا برجعلی در اولین مبارزه ۷ بر ۲ مقابل رینکا تاهاتا از ژاپن شکست خورد و در جدول شانس مجدد در مبارزه اول ۶ بر صفر فی وانگ از چین را برد و در رده بندی ۴ بر صفر مقابل آیکا اوکازاکی از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید.

رقابتهای بخش پسران هم اکنون در مرحله فینال در حال پیگیری است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن مدال طلا وزن قانون تایلند چین جدول کاراته قهرمانی آسیا کاراته بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم

به گزارش "ورزش‌ سه"، سالار آقاپور در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمان شویم و دل مردم عزیز را شاد کنیم. مردم و خانوادهایمان ما را دعا کردند و انرژی مثبت می‌فرستادند و توانستیم با قهرمانی دل آنها را شاد کنیم. این شادی که به قلب مردم هدیه کردیم چیز خاصی نیست، اما در این شرایط حداقل یکی دو ساعت توانستند به خاطر قهرمانی ما شاد باشند.

ویدئو: 331384

وی در مورد قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا و سنگینی وظایف فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: بله، نسبت به سال‌های قبل که بازی‌ها را با نتیجه 10 بر یک یا 15 بر یک تمام می‌کردیم، کار سخت شده است. دوران آن بازی‌ها دیگر تمام شد، دیگر همه کشورهای آسیا فوتسال و دفاع کردن را بلد هستند. شما دیدید که ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شد. حتی تیم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. خدا را شکر که افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد. از این به بعد کار سخت‌تر می شود. خدا را شکر ایران با قدرتی که از گذشته داشته و همدلی که میان بازیکنان وجود دارد، بتوانیم از این به بعد هم نتایج خوبی بگیریم.

ستاره تیم ملی درباره مسابقات جام جهانی هم گفت: با بازگشت حسین طیبی که بازیکن مصدوم ما در این جام بود؛ اما حضورش خیلی تأثیرگذار است، همچنین  با این کادر فنی و بازیکنان متحدی که داریم، تیم را در فینال جهان می‌بینم.

وی راجع به مصدومیت حسینی طیبی هم صحبت کرد: جای حسین خالی بود. او کاپیتان دوره قبل و بازیکنان مؤثر تیم ملی بود و با بازگشتش در جام جهانی به ما کمک می‌کند.
بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در مورد دلیل حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال، تأکید کرد: سال انتخابی جام جهانی سال سختی است. به نظرم ژاپن آنجایی که فکرش را نمی‌کرد بازی‌ها را باخت و مساوی کرد که همین عامل حذفش شد. همه تیم‌ها روبه‌روی ژاپن به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کردند، اما این تیم آنها را دست‌کم گرفت و حذف شد.

دیگر خبرها

  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور