Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درباره اهمیت و ضرورت برپایی جشنواره نقش تن‌پوش به همت یک مجموعه دانشگاهی گفت: از آنجا که پوشش مردمان هر سرزمینی به شدت تحت تأثیر باورها، ارزش‌ها، هنجارها، الگوها، آداب و عادت‌های آنان قرار دارد، پژوهش و بررسی چرایی ظهور و بروز الگوهای تفاوت با آنها از ضروریات به شمار می‌رود و بدن شک این مهم یکی از وظایف خطیر سایر جشنواره‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورعلی با تأکید بر اینکه نقوش ایرانی در طول تاریخ و با تکیه بر آثار باستانی می‌توانند دست‌مایه طراحی و تولید پوشاک در کشورمان قرار گیرند اظهار داشت: بدون شک تن‌پوش و تی‌شرت به عنوان یکی از پرکاربردترین اجزای پوشش، می‌تواند محصول تکیه بر پدیده‌های فرهنگی باشد که البته در جهان کنونی و عصر فعلی باید موضوع فرهنگ‌پذیری و تعاملات بین‌المللی را در امر طراحی لحاظ کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: جشنواره نقش تن‌پوش زمینه‌ساز صدور باورها و هویت ایرانی به آن سوی مرزهاست و در عین حال می‌تواند بستری برای نمایش فرهنگ دیگر ملل باشد پس از همینجا اهمیت موضوعی این رویداد به خوبی مشخص می‌شود.

او با تأکید بر اینکه تن‌پوش و نقوش طراحی شده بر روی آن بیانگر نوع داد و ستد فرهنگی و تغییر است اظهار داشت: جشنواره نقش تن‌پوش تنها جشنواره‌ای است که با تمرکز بر روی لباسی مشخص و متداول در میان تمامی جوامع و نسل‌ها تاکنون توانسته است انعکاس دهنده هنر طراحان، هویت ملی و برداشت‌های هنری و صنعتی از نگاه جهانی به مقوله مد و لباس باشد و امید است در دوره‌های آینده با ایجاد زمینه‌های مناسب به شکل بین‌المللی برگزار شود.

ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش، اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری دانشگاه هنر به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار می شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود

امیر رجبی در نشست فعالان حوزه فرهنگ و هنر در اردبیل،گفت: با شکل گیری اتاق فکر با مشارکت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی سعی بر این است تا سنت نقاره‌زنی مذهبی در اردبیل احیا شده و افراد مستعد برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز به شهر مقدس مشهد اعزام شوند.
او به برگزاری نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی در اردبیل اشاره کرد و افزود: تجارب ارزشمند اساتید برجسته و فعالان حوزه معماری را در احیای جایگاه این حوزه شاهد هستیم و قطعا در مناسبت‌های مختلف به ویژه آیین‌های عزاداری ماه محرم در مسیرهای شمع‌نشانی در 6 محله شهر اردبیل اصالت و هویت تاریخی حفظ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی دارای ارزش و جایگاه خاص و از نمادهای مهم شهر اردبیل است که با گذشت سال‌های طولانی در این حوزه باید فعالیت‌های مؤثر و مفیدی را شاهد باشیم.

رجبی افزود: شرح احوال شیخ صفی‌الدین اردبیلی کتاب‌های متعددی تألیف شده و در دوره معاصر نیز استاد بابا صفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوانی کرده است.
او در ادامه گفت: برای احیای هویت تاریخی اردبیل نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت معماری و هویت فرهنگی هستیم که قطعا این نشست با همراهی فعالان فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری آیین‌های تجلیل از مفاخر استانی و بیان آثار آنها به عنوان عنصر انگیزشی و دلگرمی الگوسازی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای اعتلای بیشتر و قدرشناسی از این سرمایه‌های معنوی و فرهنگی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود