Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان: بارانداز ریلی آستارا تا دو ماه دیگر به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق می‌شود. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران اظهار داشت: نشست امروز نشان‌دهنده تعامل و همکاری تنگاتنگ دو کشور را می‌رساند که امیدواریم این همکاری مستمر و ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری با بیان اینکه با تکمیل کریدور شمال و جنوب شاهد توسعه اقتصادی منطقه و کشور خواهیم بود افزود: بارانداز ریلی آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از پتانسیل‌های ممتاز این شهرستان است که بایستی از این امتیاز به نحو احسن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بارانداز ریلی آستارا بایستی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق شود تصریح کرد:
در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و مکاتبات لازم نیز صورت گرفته که بارانداز ریلی آستارا در کمتر از دو ماه به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه با انجام این الحاق قطعاً صاحبان کالا و تجار می‌توانند از مزایا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا استفاده کنند خاطر نشان کرد : با انجام این الحاق ترانزیت کالا تسهیل می‌شود و همچنین از معافیت‌های مالیاتی نیز در این منطقه اعمال می شود.

سالاری با اشاره به اینکه تعرفه‌های گمرکی و مبادلات بانکی دو کشور نیز باید تسهیل شود افزود:
امیدواریم هر دو دولت در این راستا اقدامات لازم را در تسهیل امور ترخیص کالا را انجام دهند و موانع موجود را از سر راه تجار و صاحبان کالا بردارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه روابط ایران با جمهوری آذربایجان روز به روز در حال افزایش است تصریح کرد: در راستای افزایش توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم منطقه امامزاده ابراهیم شفت را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

او با ابراز تأسف از آتش سوزی منطقه امامزاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، افزود: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد.

به گفته او، در مرکز استان گیلان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است.

آتش‌سوزی هولناک نیمه شب پنجشنیه ۱۳ اردیبهشت ماه در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت در استان گیلان واحدهای مسکونی و تجاری این شهرک گردشگریرا به خاکستر تبدیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود