Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی تغییرات خوبی داشته اما در حوزه دفاع مقدس انتظار من بیشتر از آنچه که در این نمایشگاه دیدم، بود؛ چون حوزه دفاع مقدس بیشتر از این می‌تواند به لحاظ کمی و کیفی ظرفیت تولیدات ادبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طی صحبت‌هایی که با فعالان حوزه ادبیات انجام شد، قول دادند سال‌های آینده از نظر مکانی که ناشران دفاع مقدس در آن قرار دارند و هم از نظر تیراژ وضعیت بهتر شود.
سردار کارگر خاطرنشان کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سه سال گذشته، حدود 1500 عنوان کتاب منتشر شده است، اما در این نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس به خوبی دیده نمی‌شوند. امیدواریم سال آینده وضعیت بهتر شود و انتظار هم همین است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: رویکرد ناشرین باید بدین‌گونه باشد که کتاب‌ها با کاغذهای نازک‌تر و سبک‌تر منتشر شود، زیرا کتاب‌های سنگین و با کاغذهای گلاسه برای کتابخوانی مشکل است و بیشتر جنبه تزیینی پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: در بخش کودکان و نوجوان در رابطه با ادبیات دفاع مقدس، کارهای خوبی انجام شده ولی انتظار بیش از این است؛ لذا امیدواریم سال آینده وضع موجود بهتر شود.
سردار کارگر همچنین گفت: اینکه محل امسال نمایشگاه کتاب، مصلای امام خمینی (ره) انتخاب شده، کمک کرده تا نمایشگاه بازدیدکننده‌های زیادی داشته باشد، به نحوی که طبق گفته مسئولان در نمایشگاه امسال 20 درصد میزان بازدیدکننده‌ها افزایش یافته است.
وی در خصوص جذب مخاطب در بخش کتاب دفاع مقدس هم گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند تاثیرگذار باشد، فعالیت در حوزه کودک و نوجوان است که باید فعالیت بیشتری در این حوزه انجام دهیم؛ علاوه بر این کتاب‌های دفاع مقدسی را باید به زبان امروزی بنگاریم و سعی کنیم سبک زندگی رزمندگان را بازگو کنیم؛ زیرا این موضوع برای جوانان جذاب و اثرگذار است. کتاب شهید ابراهیم هادی مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است و باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا، رزمندگان و ایثارگران را در کتاب‌ها به جامعه معرفی کنیم.
سردار کارگر همچنین تاکید کرد: نباید اغراق و تحریف در کتاب‌های دفاع مقدس وجود داشته باشد. فرماندهان، رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را باید به گونه‌ای معرفی کنیم که دست یافتنی باشند. اگر دست نیافتنی باشند، کتاب‌ها هم فروش خوبی نخواهند داشت.
وی درباره تاثیر صفحه آرایی و طراحی جلد در میزان فروش کتاب‌ها هم گفت: اولین موضوعی که باعث ایجاد جذابیت می‌شود جلد روی کتاب و قیمت آن است؛ باید قیمت را تا حد امکان پایین اما کیفیت را بالا نگاه داشت. کتاب‌ها هم به گونه‌ای باشد که خواننده با خواندن کتاب به لحاظ بصری لذت ببرد. اگر کتاب جلد خوبی نداشته باشد، مخاطب در همان نگاه اول بی‌انگیزه می‌شود.     سردار کارگر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (شنبه 22 اردیبهشت) با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
سردار کارگر از بخش‌های مختلف این نمایشگاه همچون غرفه‌های ناشران دفاع مقدسی، غرفه‌های ناشران عمومی و بخش کودک و نوجوان بازدید کرد و با ناشران به گفت‌وگو پرداخت.
غرفه‌های انتشارات پیام آزادگان، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روایت فتح، نشر ستاره‌ها، ستارگان درخشان، صریر، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سوره سبز و شهید کاظمی از جمله غرفه‌های دفاع مقدسی بودند که مورد بازدید وی قرار گرفتند.
همچنین سردار کارگر در سالن ناشران عمومی از غرفه‌های خانه کتاب، انتشارات انقلاب اسلامی، انتشارات قدر ولایت، موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور، فصل پنجم، کتاب خورشید، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، سوره مهر و... بازدید کرد.
«علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و امیر گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار کارگر را در این بازدید همراهی کردند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مقدس دفاع سردار کارگر نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگذشت نویسنده بوسنیایی و بازدید مسؤولان نمایشگاه کتاب از مصلی
  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • بازید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم