Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز رکورد سفرهاى شهرى تهران تاکنون از مرز 8 میلیارد گذشته و لحظه به لحظه افزایش مى یابد ؛ اما خطوط اتصال متروها هنوز پس از سال ها نتوانسته پایتخت را به طور کلی پوشش دهد. این در حالیست که تنها با اختلاف تقریبا چهار سال متروى شانگهاى چین بیشترین وسعت پوشش خطوط در حدود ٤٢٤ کیلومتر را داشته است؟

در این عرصه متروهاى سئول و پکن با پرچمدارى و تکیه بر سرعت و گستردگى پویا همچنان گوى سبقت را از چشم بادامى ها ربوده اند و این برترى مگر در تراکم فوق العاده با آمار ٤٢١ ایستگاه در نیویورک که با مهندسى شهرى خاص فرا از مساحت شهرى رفته است و هر نقطه اى را در کمترین زمان به منطقه اى دور و نزدیک متصل کرده است ، در این بین اما توجه به متروى بین شهرى تهران-کرج با دارا بودن ٧٨ ایستگاه به طول ١٣٦ کیلومتر بصورت مسیر زیر و روى زمین در خاورمیانه از پیشتازى این عرصه در گسترش خطوط می توان یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سرعت و تنوع ایستگاهى برلین و مادرید یا مکزیکوسیتی و پاریس که بگذریم، زیبایى خیره کننده برخى ایستگاه ها چون ایستگاه مایاکفرکایا (Mayakovskaya) در مسکو یا ایستگاه آووتو (Avtovo) در سن پترزبورگ به عاملى براى جذب توریست در این شهرها مبدل شده است. این توجه به عنصر دیده شدن در متروها در ایستگاه تئاتر شهر با برگزارى نمایشگاه هاى دائمى و ترتیب اثرات هنرى-فرهنگى در ایران نیز تا حدى نمود پیدا کرده است.

زیبایى خیره کننده برخى ایستگاه ها چون ایستگاه مایاکفرکایا (Mayakovskaya) در مسکو یا ایستگاه آووتو (Avtovo) در سن پترزبورگ به عاملى براى جذب توریست در این شهرها مبدل شده است



شما مى توانید براى درک مسافرت هاى آینده بدون راننده و در هر ساعتى از شبانه روز از مترو کوپنهاگ دیدن کنید. تنوع محیطى مترو ها این روزها مقوله بسیار مهم و تاثیر گزارى براى درک هنر و خلاقیت عوامل سازنده یا شخصیت پردازى از هر منطقه اى است. متروهایى چون ایستگاه سولنا (Solna) در استکهلم که به صورت غار مانند تعبیه شده است فضا را براى ایجاد هنر و اشتغال با فاکتورهایى چون توجه به طبیعت عرضه کرده است.



اغلب کشورها با همین دیدگاه با رنگ و بویى از رنگ تا تجمل، فرهنگ و سنت را در قالب مدرنیته در عرصه شهرى بازتاب مى دهند که همواره علاوه بر جلوه هاى بصرى با مخاطب بالا به تعامل دید بپردازند.

الگوبردارى از این هنر و مهیا بودن زمینه به همراه نیروى مستعد و خوش فکر جوان ایرانى - در سال حمایت از کالاى ایرانى- قطعا براى نگاه هاى مسافران هرروز مترو، خالى از لطف نیست.

خبرنگار : حسین طالبی

700



706

مترو پایتخت مسافران فرهنگ خاورمیانه مترو پایتخت مسافران فرهنگ خاورمیانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مترو پایتخت مسافران فرهنگ خاورمیانه مترو پایتخت مسافران فرهنگ خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضائیه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی مانند در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه، افزود: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضائی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

دادستان کشور گفت: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

موحدی آزاد به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضائیه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضائی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه در دستور کار است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

کد خبر 747699

دیگر خبرها

  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • شكست زن هشتم دارت جهان برابر دختر ايرانى
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری