Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اصل انتقال آب با اهداف و آرمان های انقلاب و عدالت اجتماعی سازگاری ندارد، اظهار داشت: باید ابعاد زیانبار انتقال آب مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌ الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، امروز (22 اردیبهشت) در همایش مدیریت خشکسالی و بررسی مشکلات کشاورزان و روستاییان استان که در سالن همایش های گیت بوستان در اهواز برگزار شد، کشاورزی را اصلی ترین نیاز جامعه دانست و گفت: خوزستان جلگه ای استثنایی و بی نظیر است و دارای خاک مستعد، آب، آفتاب و هوای مناسبی برای کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با رفع معضلات و بحران های موجود در خوزستان، می توان بالغ بر 80 درصد نیازهای کشور را در این استان رفع کرد، افزود: سه میلیون هکتار زمین حاصلخیز در خوزستان وجود دارد که در حال حاضر 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حال احیا شدن است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل خشکسالی که نه تنها خوزستان بلکه همه کشور با آن مواجه هستند، اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید با هم اندیشی راهکارهای مناسبی برای رفع معضل خشکسالی پیدا کنند که از جمله این راهکارها تغییر الگوی کشت و استفاده از ابزاری است که به آب کمتری نیاز دارد.

 

آیت الله حیدری، به موضوع انتقال آب کارون اشاره کرد و اذعان داشت: این موضوع یکی از سیاست های غلطی بود که از قبل از انقلاب آغاز شد و بعد از انقلاب نیز توسط دولت ها دنبال شد و امروز شاهد آثار زیانبار آن نه تنها در استان بلکه در کل کشور هستیم.

 

وی مساله ریزگردها را یکی از آثار زیانبار خشکسالی دانست که 21 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده و تصریح کرد: این پدیده نه تنها موجب تعطیلی مدارس و ادارات بلکه باعث تعطیلی صنعت نفت که مساله ای ملی است، می شود؛ همچنین با کمتر شدن آب پشت سدها که 80 درصد انرژی برق آبی کشور ار تامین می کنند، متضرر می شود.

 

وی با بیان اینکه اصل انتقال آب با اهداف و آرمان های انقلاب و عدالت اجتماعی سازگاری ندارد، عنوان کرد: آباد شدن یک استان نباید موحب ویرانی استان و منطقه ای دیگر شود؛ در اثر کمبود آب و انتقال آن، 2 میلیون اصله نخل بین 30 تا 100 درصد خسارت دیدند از این رو باید ابعاد زیانبار انتقال آب مورد توجه باشد.

 

پایان پیام/72