Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: مجوز برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب از پشت سد سیمره برای مناطق رومشکان، کوهنانی و طرهان اخذ شده‌است. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ استانها لرستان نظرات

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: درصد بالایی از مصوبات که در سال‌های گذشته در جلسات شورای اداری بخش کوهنانی مطرح شده بود، از جمله استقرار برخی ادارات و انجام برخی امور عمرانی در این بخش از شهرستان کوهدشت اجرایی شده، اما درصد زیادی از این مصوبات نیز متوقف شده که با پیگیری‌ها درصدد اجرایی‌کردن آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با پمپاژ آب رودخانه سیمره افزود: یکی از برنامه‌های اصلی لرستان که در جلسه شورای دانای استان نیز مطرح شده، پیگیری استفاده از آب حاشیه رودخانه‌ها و سدها در لرستان است و مکاتباتی با بالاترین مقامات کشور برای اجرایی‌کردن آن انجام شده‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: در گذشته یک مجوز کلی از دولت برای برداشت 200 میلیون مترمکعب از پشت سد سیمره برای مناطق رومشکان، کوهنانی و طرهان اخذ شده‌ که در تلاش هستیم این مصوبه دولت دارای تخصیص شود و در صورت اجرایی‌شدن ارزش آن برای استان بالا است.

ملکشاهی گفت: در سال گذشته ضرورت احداث جاده سی‌پله در بخش کوهنانی از طریق اداره کل راه‌وشهرسازی استان لرستان به وزارت راه‌وشهرسازی منعکس و مقدمات آن نیز انجام شده، اما تاکنون احداث این جاده جزء ردیف‌های اعتباری قرار نگرفته‌است.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تعیین تکلیف یک هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی پارسال در استان برق‌دار و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است، افزود: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان ۱۶۲ کنتور حجمی در چاه‌ها نصب شد.   او ادامه داد: یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی پارسال توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد.    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها، گفت: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست به همین منظور نیز پارسال به استناد آمار‌های ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.   موسوی افزود: جلوگیری از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی پارسال در ۲۳۹ چاه انجام شد که به برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب پایان داد   او گفت: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد.

دیگر خبرها

  • نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار