Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:08:07 GMT

اخاذی از مردم تحت عنوان تهیه وام +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۹۹۳۵

پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری شخصی خبر داد که در پوشش یک شرکت بازرگانی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ۲ اردیبهشت ماه سال جاری پرونده‌ای به شکایت تعدادی از مالباختگان تحت عنوان کلاهبرداری، پس از دستگیری متهم پرونده به نام «پیام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د» توسط کلانتری ۱۰۳ گاندی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری

سرهنگ نادربیگی در توضیح شیوه و شگرد کلاهبرداری افزود: در بررسی شکایت تعدادی از شکات و مالباختگان مشخص شد که متهم با تبلیغ گسترده از طریق انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار و همچنین فضای مجازی مبنی بر اینکه از طریق تأسیس شرکتی به نام شرکت بازرگانی پیام گستر تیرداد قادر به تهیه تسهیلات بانکی در مبالغ مختلف با شرایط بسیار مناسب در زمینه اخذ و بازپرداخت به متقاضیان است، شکات را ابتدا به دفاتر این شرکت در دو منطقه میرداماد و جمالزاده دعوت کرده و در ادامه پس از حصول توافق اولیه و طرح این ادعا که خود شرکت ضمانت و وثیقه لازم را تأمین خواهد کرد، متقاضیان را تشویق و ترغیب به پرداخت هزینه‌های اعلامی از سوی شرکت جهت دریافت وام‌های مورد تقاضایشان می‌کرده و در ادامه به بهانه‌های مختلف از قبیل: انجام امورات اداری، تأمین تضمینات لازم و غیره مبالغ مختلفی را در مراحل مختلف از آن‌ها اخذ کرده و سپس با دادن وعده‌های دروغین و کذب، اقدام به خرید زمان می‌کرده و نهایتا یکباره و به صورت ناگهانی از محل کار خود متواری شده است.

یکی از شکات و مالباختگان نیز در توضیح شکایت خود به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی روزنامه ... با آقای «پیام.د» آشنا شدم؛ جهت دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی اقدام کرده و مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز در مراحل مختلف به شرکت پیام گستر تیرداد پرداخت کردم، اما پس از گذشت بیش از ۹ ماه، زمانی که شرکت به تعهدات خود عمل نکرد درخواست بازگشت پول خود را کردم؛ ابتدا با آقای پیام. د. درگیری لفظی پیدا کردم، اما در ادامه وی با چرب زبانی درخواست زمان بیشتری برای انجام تعهدات شرکت را کرد تا اینکه پس از گذشت یک هفته از این ماجرا اطلاع پیدا کردم که شرکت اساسا تعطیل شده و ایشان نیز پاسخگوی تماس‌های تلفنی بنده و سایرین نبود.

بررسی سوابق شرکت

همزمان با آغاز تحقیقات از متهم، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی اسناد و مدارک شرکت بازرگانی پیام گستر تیرداد اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده با توجه به سابقه قبلی، ابتدا اقدام به ثبت شرکت به نام همسر خود کرده است؛ برابر اساسنامه‌ی ثبت شده، شرکت بازرگانی پیام گستر تیرداد صرفا مجاز به فعالیت در زمینه پخش مواد شیمیایی بوده، اما «پیام. د» بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی اقدام به انتشار آگهی در زمینه تأمین تسهیلات بانکی به متقاضیان در سطح روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین فضای مجازی کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان داشت: با توجه به شناسایی بیش از ۲۰ مالباخته از زمان آغاز تحقیقات در پایگاه سوم پلیس آگاهی و با توجه به احتمال افزایش تعداد فقرات کلاهبرداری از سایر شهروندان و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با بازپرس محترم شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۶ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و یا توسط شرکت مذکور (شرکت بازرگانی پیام گستر تیرداد) مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند؛ همچنین از شهروندان محترمی که از دیگر اقدامات مجرمانه‌ متهم اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۶۴۹ در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران

کینه خونین، کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد.

به گزارش تسنیم، به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت.

بیست و هشتم فروردین ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهر ری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه با لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه