Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد علاقه افراد به ازدواج دائم در حال کاهش بوده در صورتی که جمعیت در سنین ازدواج ما در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی‌چلک در حاشیه همایش آموزشی رویکردهای نوین در حوزه اجتماعی گفت: در حوزه اجتماعی با موضوعاتی سر و کار داریم که موضوعات ثابتی نیستند و برای مثال کودکان خیابانی و شبکه مجازی موضوع جدی برای ما نبود، اما امروز این مورد مهم این است که مددکاران اجتماعی را به روز کنیم و به‌روزرسانی دانش مددکاران اجتماعی هم در دانشگاه‌ها با تغییر سر فصل‌ها و سازمان‌های اداری با دوران ضمن خدمت که می‌تواند توانایی علمی مددکاران را افزایش پیدا می‌کند و آنچه که امروز شاهد هستیم بسیاری از پست‌های حوزه مددکاری اجتماعی با افراد غیر متخصص پر شده است و پس از این دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از متخصصان هر دانشی در این زمینه بهره گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طلاق یک جزیره نیست، بلکه پدیده اجتماعی است که عوامل مختلفی باعث بروز آن می‌شود، گفت: بخشی از این موضوع مربوط به توانایی زوجین برای ایجاد یک زندگی خوب و مشاوره پیش از ازدواج می‌شود اما آموزش مشاوره ازدواج را باید از دورن خانواده‌ها و مدارس شروع کنیم و این مستلزم این است که آموزش و پرورشی داشته باشیم که تفکر اجتماعی داشته باشد و امور اجتماعی در اولویت آموزش و پرورش باشد. طبیعتا بخش دیگر تسهیل دسترسی مردم به خدمات اجتماعی است که ارزان‌تر و راحت تر در خدمت مردم قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: مردم تصور دارند که زندگی اجتماعی نیاز به سواد اجتماعی ندارد این در حالی است که برای داشتن زندگی بهتر نیازمند داشتن دانش اجتماعی و سواد اجتماعی هستیم و طبیعتا مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند در این زمینه کمک کند. همچنین می‌توان اذعان داشت که در طی ۶ سال گذشته ازدواج ۳۳ درصد تغییرات منفی داشت و طلاق ۲۲ درصد تغییرات مثبت داشت که این بیانگر است که علاقه افراد به ازدواج دائم در حال کاهش است در صورتی که جمعیت در سنین ازدواج ما در حال افزایش است.

در همین زمینه: وضعیت ازدواج در تهران طی سال ۹۶ افزایش ۲۲ درصدی طلاق، کاهش ۳۰ درصدی ازدواج وام ۱۵ میلیونی ازدواج مشمول کدام متقاضیان می‌شود «پرنسس»‌ها‌ پدیده نوظهور عروسی‌ها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم