Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: ۴۷۷ میلیارد تومان از اعتبار اسناد خزانه فارس در سال ۹۶ جذب نشده که رقم بسیار بالایی است و باید مشخص شود که کدام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشتند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل تبادار عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه جذب اعتبارات سال 96 در قالب اسناد خزانه همچنان ادامه دارد و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی این اعتبار را هر چند به صورت نقدی نیست تا ریال آخر جذب کنند، اظهار داشت: 477 میلیارد تومان از اعتبار اسناد خزانه فارس در سال 96 تاکنون جذب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 477 میلیارد تومان رقم بسیار بالایی است بنابراین باید مشخص شود که کدام دستگاه‌های اجرایی در جذب این اعتبار کوتاهی کرده‌اند و مشکلات آنها برای جذب این اعتبار چه چیزهایی بوده اشت.

تبادار با بیان اینکه با توجه به بارش‌های کم امسال در تامین آب شرب با تنگناهای فراوانی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: بارش‌های پراکنده بهاری نیز در این زمینه کارگشا نیست زیرا در ذخیره آب پشت سدها تاثیری ندارد به طور مثال سد درودزن که سد مهمی برای تامین آب شرب شیراز و مرودشت است آبگیری زیادی نداشته است.

وی بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی در تخصیص بودجه عمرانی سال گذشته 450 کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دادیم و تکمیل ساخت دو آزادراه را نیز در دستور کار قرار دادیم که آزادراه شیراز_ اصفهان به عنوان یک پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی الزاما باید امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس با بیان اینکه براساس گزارشی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه داده سیر پاسخگویی به تقاضاهای بخش خصوصی بسیار طولانی است که این موضوع خیلی نگران کننده است، افزود: دلایل این موضوع باید به خوبی رصد شود زیرا این موضوع در دستگاه‌های بزرگ و تقاضا محور مثل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، سازمان صنعت و معدن، راه و شهرسازی و غیره رخ داده است.

وی عنوان کرد: روند پاسخگویی به تقاضاهای بخش خصوصی در استان فارس اقناع کننده نیست و باید دلایل این موضوع به خوبی بررسی و شرایط برای حضور بخش خصوصی تسهیل شود.

تبادار با اشاره به اجرای طرح احیای باغات قصرالدشت شیراز، گفت: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درباره احیا این باغات نیاز به برنامه جامع دارد و باید با مرور بر اقدامات گذشته اشکالات این طرح برطرف شود.

وی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته باغات قصرالدشت بنیان اقتصادی شیراز بوده است، اظهار داشت: اگر رار است نگاه ما به باغات قصرالدشت نگاه اقتصادی باشد باید مشخص کنیم که این نگاه مبتنی بر کارکرد گذشته این باغات است یا قرار است کارکرد جدید اقتصادی داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه کارکرد گردشگری باید در باغات قصرالدشت مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر برنامه جامع برای احیا، حفظ و نگهداری این باغات نداشته باشیم سرمایه باغات قصرالدشت روز به روز از دست ما می‌رود.

پایان خردادماه آخرین مهلت جذب اسناد خزانه اسلامی

ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، در این جلسه با بیان اینکه بودجه سال 97 به استان‌ها ابلاغ شده و دستورالعمل اجرایی آن به زودی ابلاغ می‌‌شود، اظهار داشت: در سال 96 منابع مالی عموما منطبق با اسناد خزانه اسلامی نهایی شد و دستگاه‌های اجرایی تا 31 خرداد 97 برای جذب این اعتبار مهلت دارند.

درآمد 322 میلیارد تومانی شهرداری از تغییر کاربری باغات قصرالدشت

آرش فرج‌زاده، معاون شهرسازی و عماری شهردار شیراز، نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموع 986 هکتار باغات درجه یک قصرالدشت بوده است، اظهار داشت: در طرح ساماندهی باغات قصرالدشت تملک 766 هکتار، ایجاد فضای گردشگری در 220 هکتار و تغییر کاربری 312 هکتار از محل گروه 5 باغات قصرالدشت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری 72.2 هکتار به صورت مالکی، 62.4  هکتار به صورت غارسی و 134 هکتار به صورت غارسی مالکی در تملک خود درآورده است، عنوان کرد: در مجموع 554 فقره توافقنامه (قطعه) برای تملک باغات انجام شده که برای تملک این قطعات 302 میلیارد تومان هزینه شده است.

فرج‌زاده با بیان اینکه در بحث گردشگری باغات قصرالدشت که 220 هکتار برای آن در نظر گرفته شده هنوز اقدامی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در بحث تغییر کاربری 312 هکتار در مجموع 80 هکتار تغییر کاربری یافته که 17 هکتار از آن در سهم شهرداری و 64 هکتار در سهم مالک بوده است و درآمد شهرداری از این تغییر کاربری نیز 322 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در 17 سال کارکرد ستاد احیا باغات قصرالدشت 268 هکتار باغ  یا به عبارتی 35 درصد باغ‌ها خریداری شده است، افزود: سال 83 بیشترین میزان تملک را داشته‌ایم و بعد از ان در سال‌های 93 و 94 به ترتیب بیشترین میزان باغ‌ها خریداری شده است.

تامین آب مشکل جدی باغات قصرالدشت

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز، نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری باید از درآمد حاصل از تغییر کاربری 312 هکتار از باغات گروه 5 قصرالدشت، باغات را به تملک در می‌آورده است، اظهار داشت: حدود 20 میلیارد تومان توافق برای تغییر کاربری انجام شده که به دلیل دستور شورای برنامه‌ریزی استان فارس در واگذاری این باغ‌ها این توافق‌ها هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه تامین آب برای باغات قصرالدشت معضل جدی باغداران و شهرداری است زیرا به شدت با مشکل تامین آب روبه‌رو هستیم و امسال نیز به دلیل خشکسالی این مشکل تشدید خواهد شد، افزود: متاسفانه دستگاه‌های متولی حوزه باغات قصرالدشت هیچ حمایت مالی برای حفظ باغات ندارند.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.

 بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم، حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمین‌های مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست درخصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز، بررسی و اقدام کنند.

بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • چرا بی‌بی‌سی آبرو و اعتبارش را به حراج گذاشت؟
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است