Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:00:47 GMT

توسعه استان سمنان کند است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۱۸۳۴

توسعه استان سمنان کند است

شاهرود- ایرنا- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت : مشکلاتی در سمنان وجود دارد که نشان می دهد در سال های گذشته برای توسعه این استان کار زیادی نشده است .

به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با ابراز رضایت از انتصاب استاندار جدید ، افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی به استان های کشور سفر می کنند ، اما تا کنون نتوانسته ام آن ها را به استان سمنان دعوت کنم چرا که در استان و بویژه شرق آن طرح بزرگی برای اجرا نداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان های دیگر اتفاقات عظیمی رخ داده اما در استان سمنان و شاهرود دگرگونی خاصی را شاهد نبوده ایم.
حسینی شاهرودی ، ایجاد زیرساخت ها را نیاز واقعی استان سمنان خواند و گفت : در سال های گذشته نتوانستیم صنایع اساسی را راه اندازی کرده و با جذب سرمایه گذار خارجی صادرات محور باشیم .
وی ابراز داشت: پارسال همایش بین المللی توسعه استان برگزارواعلام شد 250 میلیاردریال تفاهم نامه تنظیم شده ولی تا کنون چیزی مشاهده نشده است .
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره های کوری در استان سمنان وجود دارد، افزود: گاهی می بینیم برخی مدیران گزارش هایی می دهند و ممکن است این گزارش ها خلاف واقع باشد. بعضی از رسانه ها گاهی در برخی حوزه ها ورود کرده و تند می شوند. گاهی حرف هایی زده می شود که با انسجام و وحدت استان همخوانی ندارد. همه این ها ناشی از فشارهای روانی است .
حسینی شاهرودی اضافه کرد: مسوولان شرق استان سمنان را قطب کشاورزی اعلام می کنند ، در حالی که این موضوع درست نیست ، استان سمنان 70 هزار تن تولید گندم دارد که سهم شرق آن 40 هزار تن است ، در حالی که در یکی از شهرستان های همسایه در استان گلستان حدود 280 هزارتن گندم تولید می شود .
وی با بیان اینکه به بهانه کشاورزی از صنعت، گردشگری، معدن و توسعه باز مانده ایم، یادآور شد: مشکل اساسی مردم شاهرود آب آشامیدنی است. هیچ روش نوینی در کشاورزی نداشته و از صنعت هم باز مانده ایم. حتی صنایع تبدیلی در این منطقه پا نگرفته است.
این نماینده مجلس تاخیر در دریافت مجوز مرز هوایی و تصویب منطقه ویژه اقتصادی شاهرود را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: در حوزه راه تنها شهری هستیم که با چند استان کشور در ارتباطیم اما محورهای اصلی ما از چند دهه پیش تاکنون کمترین گسترش را داشته است .
حسینی شاهرودی با بیان اینکه شبهه ای مبنی بر ساخت آزاد راه حرم تا حرم از حاشیه شاهرود مطرح شد ، افزود: این کار هیچ توجیه فنی نداشت و البته وزیر راه و شهرسازی ضمانت داد که این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی با اشاره به بهره برداری از تنها یک درصد از معادن استان، تصریح کرد: در شاهرود فقط یک معدن بوکسیت داریم که آن هم مشکلات اجتماعی دارد ، هشت سال است که در این معدن کار می کنند و کوچکترین خدماتی به این شهر نداده اند. خام فروشی می کنندو مواد را از این جا می برند.
نماینده مردم شاهرود و میامی گفت: این معدن مگر چقدر اشتغال ایجاد کرده است ؟ چرا مسائل قانونی معدن را حل نکردند ؟ نباید مردم را درگیر این مباحث کنیم که نه تنها هیچ ثمره ای ندارد بلکه مشکلات اجتماعی هم ایجاد می کند.
حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید شکل گرفته در استان بتوان بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و به توسعه متوازن دست یافت.
دومین نشست شورای اداری شهرستان شاهروددر سال جاری شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حسيني شاهرودي شوراي اداري شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد