Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@00:23:55 GMT

حاشیه های انتخابات همچنان ادامه دارد؛ تیر و کمان در باتلاق

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۳۳۱۸

حاشیه های انتخابات همچنان ادامه دارد؛ تیر و کمان در باتلاق

انتخابات تیر و کمان هفته گذشته برگزار شد و غلامرضا شعبانی بهار به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما حواشی این انتخابات همچنان ادامه دارد و کریم صفایی و منصور عبدی دو نامزد فدراسیون تیروکمان طی نامه‌ای به وزارت ورزش، خواستار لغو انتخابات این فدراسیون شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،با وجود اینکه انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان هفته گذشته برگزار شد و غلامرضا شعبانی بهار هم با 29 رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما حواشی مربوط به این انتخابات همچنان پابرجاست و وارد فاز جدیدی هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان انتقادهای زیادی به انتخاب غلامرضا شعبانی بهار معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شد، از نظر برخی نامزدهای این انتخابات مهندسی شده پیش رفت و منصور عبدی یکی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان به صراحت گفت: « شجاعی مهندسی انتخابات را با برنامه و همکاری شعبانی‌بهار انجام داد. مجمع اصفهان را با حضور شعبانی‌بهار انجام داد و برنامه را گرفت و تهدید کردند که کسی نباید حرف بزند.مهندسی آخر هم این بود من را از نایب رئیسی بردارند و مدیرکل شعبانی‌بهار را جایگزین من کردند. به هیات‌ها از بودجه بیت المال وعده دادند. از دیشب همه فشار به هیات‌ها آوردند که شعبانی‌بهار باید رای بیاورد‎. بچه‌های تیم ملی را با ماشین آوردند و ناهار دادند، ولی شعبانی‌بهار می‌گوید اتفاقی اعضای تیم را دیده است!»

یکی از این معترضین هم کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان بود، فردی که 7 سال پیش از ریاست این فدراسیون برکنار شد. محمد عباسی اولین وزیر ورزش و جوانان تاریخ ورزش ایران در اردیبهشت ماه 91 دستور برکناری چهار رئیس فدراسیون را صادر کرد که یکی از این روسای برکنار شده کریم صفایی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان بود و به جای او محمدعلی شجاعی بر مسند این فدراسیون نشست. بعد از آن، دو نفر از اعضای فدراسیون با جعل امضای صفایی که خودش از قهرمانان رشته تیراندازی با کمان بود نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کردند مبنی بر اینکه او استعفا داده و باید انتخابات دوباره برگزار شود. به هر روی انتخابات دوباره برگزار شد و محمدعلی شجاعی به مدت 7 سال در این فدراسیون ریاست کرد تا اینکه هفته گذشته بالاخره صندلی ریاست را به شعبانی بهار داد.

صفایی و منصور عبدی بعد از برگزاری انتخابات و ریاست شعبانی بهار‌ به این موضوع واکنش نشان دادند و شب گذشته هم در نامه سرگشاده خطاب به وزارت ورزش و شخصِ وزیر ورزش، خواستار لغو انتخابات این فدراسیون شدند.

کریم صفایی به دلیل نقص مدارک مدیریتی و عدم تائید صلاحیت به انتخابات فدراسیون تیروکمان نرسید البته که او اعلام کرده بود مراجع ذی صلاح پروسه تائید صلاحیت را انجام داده و وزارت ورزش هم باید تائید صلاحیتش را اعلام کند اما در روز انتخابات این اتفاق نیفتاد و صفایی از قافله انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان باز ماند. منصور عبدی هم نایب رئیس فدراسیون تیروکمان بود که در انتخابات هیچ رایی به دست نیاورد.

کریم صفایی و منصور عبدی در نامه خود خطاب به وزیر ورزش با اشاره به اقدامات غیرقانونی در مسیر برگزاری انتخابات تیروکمان، خواستار لغو آن شدند.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای سلطانی فر
وزیر محترم وزارت ورزش وجوانان

نظر به اینکه انتخابات هجدهم اردیبهشت فدراسیون تیراندازی باکمان‌ باتوجه به پیش اخطار فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به مسئولین وقت فدراسیون ایران صورت گرفته و تذکر امکان دخالت دولت در انتخاب ریاست فدراسیون در این رشته را با توجه به سوابق انتخابات پیشین که در فدراسیون جهانی ثبت و موجود است در پی داشته است.با نگرش به وقایع روی داده در جریان انتخابات و سناریوی یکساله اخیر که با تعویق های مکرر در برگزاری انتخابات همراه بوده است، مشهود می باشد که با تخلفات و فشارهای سیاسی به نفع معاون همگانی ورزش که پست سازمانی در وزارت ورزش داشته اند و با این وجود برای کسب شرایط غیر متعارف صلاحیت اخذ آرا به روش های مختلف و قابل استناد و پیگیری اقدام کرده اند.

مضاف بر این، باعنایت به نامه سرگشاده قبلی اینجانبان پیش از اجرای نمادین جلسه انتخابات به جنابعالی تقدیم گردید. لیکن بنا به دلایل نامشخص از سوی حضرتعالی بی اثر ماند لذا به منظور پیشگیری از انزجار افکار عمومی و جامعه ورزش همچنین تبعات حقوقی پیگیری از فدراسیون جهانی که مسبوق به سابقه نیز می باشد، از دولت تدبیر امید برخورد منطقی و علمی به دور از هر گونه جانبداری سیاسی و سوء استفاده از امکانات دولتی انتظار میرود.

همچنین از آن مقام محترم وزارت با توجه به تجارب اندوخته برای حفظ شان ماهیتی و روح ورزش، مستدعی است دستور فرمائید سریعا نسبت به ابطال انتخابات از طریق مرجع نظارتی اقدام گردد و مراحل بازبینی و اجرای مجدد انتخابات بدون دخالت و رای فدراسیون جهانی در داخل کشور و با درایت و حسن نیت حضرتعالی همگام با توسعه مبانی اخلاقی و فرهنگی در ورزش کشور صورت گیرد.

کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره نامه سرگشاده‌ای که خطاب به وزیر ورزش و جوانان منشتر کرد گفت: من قبلا هم اعلام کرده بودم اگر اتفاقی بیافتد که برخلاف قوانین و مقررات باشد ساکت نمی شینم و این موضوع را از سوی مراجع قانوی پیگیری خواهم کرد.متاسفانه انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان معامله‌ با وزارت ورزش و جوانان بود. وزارت ورزش و جوانان با آوردن شعبانی بهار به سمت تیر‌و‌کمان به دنبال بازی دو سر برد بود اما نمی‌دانست با آوردن این آقا نه تنها برنده نشد بلکه در آینده مشکلاتی هم برای تیر و کمان از سوی فدراسیون جهانی رخ خواهد داد.

وی گفت: در حال حاضر فدراسیون جهانی تیر و کمان جهانی حساسیت ویژه‌ای روی ایران دارند و با توجه به سابقه‌ای هم که در گذشته داشتیم بر روی این موضوع بیشتر از همیشه تمرکز می کنند. در هفت سال گذشته وضعیت فدراسیون تیراندازی با کمان را اگر بررسی کنید متوجه شرایط این رشته در ایران خواهید شد. بریز و بپاش هایی که رئیس فدراسیون ( شجاعی) در این 7 سال داشت طبیعی بود که به دنبال کسی باشد که مسائل فنی و مالی و ظلم هایی که در این چند سال شده را شخم نزند. به خاطر همین مسائل بود که او که تصمیم گرفت به فدراسیون جهانی برود و اساسنامه را تغییر دهد و بعد از آن هم نماینده وزارت را جایگزین خود کند تا کارهایی که در این 7 سال انجام میداده را همچنان ادامه دهد.

صفایی در ادامه تاکید کرد: تیر و کمان جایگاه پنجمی در جهان را داشت اما حالا چه جایگاهی دارد؟! تیم کامپوند زنان ما روزی قهرمان جهان بودند اما حالا از آن تیم چه باقی مانده است؟! در المپیک 2008 و 2012 ما نماینده داشتیم، در سال 2016 هم به لطف زهرا نعمتی که یک ورزشکار پارالمپیکی بود آبروی تیر و کمان حفظ شد و ما توانستیم نماینده‌ای داشته باشیم وگرنه کدام ورزشکار دیگر در دوران ریاست شجاعی تواستند سهمیه المپیک را بگیرند. ضمن اینکه تمام این ورزشکارانی که در این سال‌ها موفقیت به دست آوردند همگی از شاگردان قدیمی ما بودند. تیم کامپوند مردان ما توسط زحمات رضا زمانی نژاد و آماندوس از نروژ و مجید احمدی به جایگاه خوب رسید اما با او چه کردند؟! شرایطی به وجود آوردند که زمانی نژاد به امریکا رفت و در آن کشور تیراندازی می کند و مجید احمدی هم مربی کشور عراق شد و از ایران رفت. این افراد با اعتبارات کشور چه می کنند؟! چرا باید نخبگان ورزش ما به دلیل بی توجهی ها و اینکه ابزار سیاسی شده اند در دست مسئولان به این سمت کشیده شوند؟! چرا کسی پاسخگویی مهاجرت این نخبگان به خارج از کشور نیست.

وی تاکید کرد: آقایان چشمانشان را بستند و نمی‌دانند چه بلایی بر سر تیر‌و‌کمان آوردند. من به فدراسیون‌های دیگر کار ندارم اما فدراسیونی که خودم ساختم و به این جایگاه رساندم به دولت قبل هم گفته بودم ورود به این رشته ممنوع است اما متاسفانه گوش ندادند و عواقب آن را هم دیدند که دو سال این رشته تعلیق شد. به این دولت هم می گویم اگر قرار است راه گذشته ادامه پیدا کند من کریم صفایی سابق نیستم و آن ظلمی که در گذشته به من شد دیگر اجازه نمی‌دهم تکرار شود. در هفت سال گذشته من را بازداشت کردند؛ انگ موضوعات مختلفی را به من زدند ولی برائت همه آنها را گرفتم. الان هم تنها خواسته ام صحت انتخابات است‌و پیگیر آن هستم. سال 92 وقتی از من پرسیدند بهترین گزینه برای امر وزارت ورزش و جوانان چه کسی می تواند باشد من در جواب گفتم رئیس جمهور نیازی نیست که طلا و دلار را ارزان کند مردم ما به آن نیاز ندارند اما شرافت و دروغ گویی را گران کند تا مشکلات ما حل شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

به گزارش جام جم آنلاین،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (۱۱ اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در ۲۱ اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت ۱۶ نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد