Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@02:57:42 GMT

هاشمی، نه مهاتیر محمد بود نه عالیجناب سرخپوش!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۳۵۴۶

هاشمی، نه مهاتیر محمد بود نه عالیجناب سرخپوش!

نشریات مدعی اصلاح‌طلبی به بهانه بازگشت مهاتیر محمد به قدرت در مالزی، او را با مرحوم هاشمی رفسنجانی مقایسه کردند.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه سازندگی به قلم محمد قوچانی، مطلبی با عنوان «بازگشت سردار سازندگی» را منتشر کرد و نوشت «بازگشت مهاتیر محمد به ریاست دولت مالزی، یادآور تلاش اکبر هاشمی رفسنجانی برای بازآفرینی، نظام سیاسی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوشته قوچانی در حالی است که وی پیش از این در کتاب‌هایی، عنوان مافیایی «پدرخوانده» را به هاشمی داده بود و در دوره موسوم به اصلاحات با قطار شبه روشنفکرانی که هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای وانمود می‌کردند، همراهی کرده بود.
روزنامه آفتاب یزد نیز در تیتر «شباهت‌های محمد و  هاشمی؛ ماهاتیر محمد ۹۲ دوباره عرصه قدرت در مالزی بازگشت، به مقایسه هاشمی و مهاتیر محمد پرداخت.


این روزنامه همچنین مانند روزنامه آرمان، مقاله‌ای تحت عنوان «ماهاتیر باز می‌گردد و هاشمی نیست تا ببیند؛ حیرت یا حسرت؟» را منتشر کرده است.


این مقایسه ریاکارانه و غیرواقعی در حالی است که اولاً اصلاح‌طلبان همچنان که گفته شد هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌خواندند و از او چهره دیکتاتور ضد توسعه می‌ساختند اما بعدها به طور تاکتیکی و فریبکارانه از هاشمی حمایت کردند.
ثانیاً برخلاف آقای هاشمی که اشتباهات راهبردی بسیار بزرگی داشت، مهاتیر محمد از یک بار اعتماد به آمریکا عبرت گرفته بود و مانند هاشمی مدعی نشد که برای توسعه باید از قدرت نظامی دست بکشیم.


مهاتیر محمد پیش از این چند بار با اشاره به تحولات آسیای شرقی و بحران اقتصادی ‌یی که جورج سوروس سرمایه‌دار صهیونیست آمریکا به این منطقه تحمیل کرد، گفته بود: ما یک شبه به خاطر خوش‌بینی به آمریکا گدا شدیم.


در عین حال در اظهارات هاشمی در این اواخر سخنان ضد منافع ملی دیده می‌شود که هرگز از زمان امثال مهاتیر محمد صادر نشده است. هاشمی فروردین ۹۵ در توئیتی مدعی شد «روزگار فردا، روزگار گفتمان است نه موشک» (ادعایی که توسط آمریکایی‌ها نقض شد) او همچنین چند ماه بعد (مرداد ۹۵ در همایش مدیران آموزش و پرورش مدعی شده بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معاملان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.»(!!)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماهاتیر محمد هاشمی رفسنجانی اقتصاد جنگ جهانی دوم محمد قوچانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام

مربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، این تیم قهرمان لیگ برتر است چه به جام قهرمانی برسد و چه به آن دست پیدا نکند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی هاشمی‌نسب پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران گفت: درباره عملکرد‌مان و بابت شکل بازی‌مان در نیمه اول از هواداران عذرخواهی می‌کنم. در نیمه اول استقلال نبودیم. در حد قهرمانی هم نبودیم. در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان کردیم به خودشان آمدند و فهمیدند که چه جایگاهی دارند. خوشبختانه در نیمه دوم توانستیم به بازی برگردیم و گل زدیم.

استقلال با حداکثر هیجان صدرنشین ماند/ حرکت فولاد به‌سوی سقوط

 

وی ادامه داد: یکسری از صحبت‌ها برای خلوت آدم‌هاست، ولی آدم دوست دارد درباره آن صحبت کند. بازیکنی می‌آید و تماشاگران ما را تحریک می‌کند و بعد از گل مقابل تماشاگران استقلال خوشحالی می‌کنند، ما هیچ ترسی نداریم. ما آنقدر به قدرت بازیکنان‌مان ایمان داریم و مطمئن هستیم که به بازی برمی‌گردیم. قبلاً هم گفته بودم که ما قهرمان شدیم فارغ از اینکه جام بگیریم. این تیم برای ما قهرمان لیگ است، چه با جام و چه بدون جام. یکسری افراد از اربابان‌شان خط می‌گیرند تا جلوی ما توان بگذارند! ما دنبال این نیستیم که مقابل ما توان نگذارند و شل بازی کنند، چون قبلاً استقلالی بودند، توقع ما این است که شرافتمندانه بازی کرده و وقت‌کشی نکنند. آقایان ما هم بازی‌ها را بلد هستیم، آنهایی که باید بدانند می‌دانند. من به موقعش شفاف صحبت می‌کنم. الان بدون هیچ صحبتی ما را 50 میلیون جریمه می‌کنند ما هم هیچ ترسی نداریم هزار میلیارد دیگر هم جریمه‌ام کنند. یک چیزی می‌گویم نه 50 میلیون و 70 میلیون، تا آن بالایی نخواهد هیچ برگی نمی‌افتد.

هاشمی‌نسب در پاسخ به این سؤال که «استقلال قهرمان می‌شود؟»، تصریح کرد: این تیم الان هم قهرمان هست. بارها گفته‌ام، سوم و چهارم هم بشویم استقلال برای ما قهرمان است. ممنون هواداران هستیم و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

مربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که نمی‌ترسد کمیته انضباطی او را احضار کند، گفت: اصلاً مهم نیست. من چه حرفی زدم؟ به کسی افترا زدم؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوخی عجیب ماشاریپوف با هاشمی‌نسب (عکس)
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • عکس| هاشمی نسب؛خوشحال‌تر از وقتی که به پرسپولیس گل زد!
  • هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم