Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به رکود چندساله حاکم بر صنایع تولیدی ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: اشتغال زمانی ایجاد می شود که ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صعنتی ما به حداکثر برسد. وقتی واردات بی رویه ادامه داشته باشد، نه تنها به ظرفیت تولید افزوده نمی شود بلکه همان 30 الی 40 درصد ظرفیت تولید خود را نیز به این دلیل که توان رقابت و مقابله از لحاظ قیمت تمام شده با کالای وارداتی یا قاچاق ندارد را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سابق سازمان بسیج کارگری کشور تصریح کرد: اگر واقعا بخواهیم یک حرکت جدی و عمقی برای مسئله تولید و اشتغال داشته باشیم باید بستر سازی‌مان برای مبارزه با قاچاق و واردات کالا به صورت عملی باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه های بسیاری در سراسر کشور با کمتر از حتی 40 درصد ظرفیتشان در حال فعالیت هستند، گفت: با اینکه در پی تصمیمات اشتباه دولت در عرصه اقتصاد، رکود شدیدی بر صنایع تولیدی کشور حاکم شد، اما یقینا با کار جهادی می توان به چشم اندازهایی که رهبر انقلاب برای اقتصاد ایران در نظر دارند رسید.

این کارشناس مسائل اقتصادی به عملکرد قابل توجه بسیج در عرصه اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: بسیج در سال گذشته با کارجهادی توانست میزان قابل توجهی اشتغال بخصوص در روستاها و مناطق محروم ایجاد کند؛ بسیج نشان داد که با همت و پشتکار و صد البته با مدیریت جهادی می توان اتفاقات خوبی را در اقتصاد و صنعت کشور رقم زد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت های اشتغالزایی بسیج در زمینه صنایع های محلی و کوچک و کسب و کارهای خانگی بوده است، دولت هم باید از این الگو برای احیا و توسعه فعالیت های صنایع بزرگ و شهرک های صنعتی استفاده کند و به سرعت وارد عرصه صادرات بشود.

مسئول سابق سازمان بسیج کارگری یادآور شد: دولت باید بر مسئله اشتغال پایدار تمرکز داشته باشد و به فکر احیا کارخانجات بزرگ باشد که ظرفیت زیادی دارند اما به دلیل عدم حمایت لازم از سوی دولت با رکود مواجه شده اند.

کریمی در خاتمه به مسئله رقابت کالای ایرانی و خارجی گفت: وقتی به تولیدکننده می گوییم که به فکر ارتقا سطح کیفی محصولاتت باش می گوید من هم دوست دارم چنین کاری کنم اما برای این ارتقا نیاز به الزاماتی دارم که این نیازمندی ها در دستان دولت است؛ در واقع تولید کننده نیاز به تسهیلاتی ارزان قیمت است که این در اختیار دولت و بانک ها قرار دارد و دولت باید پاسخگوی دغدغه فعالان عرصه تولید باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد