Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا امروز(یکشنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ جزیره:

منچستریونایتد- واتفورد (ساعت 18  و 30 دقیقه)

شیاطین سرخ با 78 امتیاز پس از تیم همشهری یعنی سیتی در رده دوم جدول قرار دارند و اختلاف آنها  با تیم سیتزن ها 19 امتیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان مورینیو، در 5 بازی اخیر خود، سه پیروزی،یک شکست و یک تساوی کسب کرده اند و نشان می دهد آنها روند رو به رشدی را در پیش نگرفته اند. شیاطین سرخ با توجه به لغزش‌ لک لک ها در هفته های اخیر از این فرصت نهایت استفاده را بردند،توانستند با تساوی بدون گل مقابل چکش ها عنوان نایب قهرمانی خودشان را در این فصل لیگ جزیره تثبیت کنند و اکنون نیز به دنبال این هستند با غلبه بر زنبورهای سرخ در تئاتر رویاها فصل را با پیروزی به پایان برسانند.ضمن اینکه این آخرین بازی مایکل کریک، کاپیتان منچستریونایتد است و فردا کفش هایش را برای همیشه می آویزد و قطعا این موضوع باعث می شود تا هواداران و بازیکنان شیاطین سرخ وداع تلخی با او داشته باشند. روملو لوکاکو و مروان فلینی غایبین شیاطین سرخ در این دیدار هستند.

در آن سو، واتفورد با 41 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته، اگر چه در میانه های جدول است اما خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند. هر چند آنها از منطقه سقوط گریخته اند اما هواداران از عملکرد آنها در این فصل خوشحال نیستند و امیدوارند منچستریونایتد را در هفته پایانی از پیش رو بردارند تا با رتبه ای بهتر از سیزدهم به استقبال تعطیلات تابستانی بروند. باخت هم در این بازی ممکن است منجر به سقوط آنها در جدول شود.سه شکست،یک تساوی و یک برد رهاورد پنج دیدار اخیر واتفورد در لیگ جزیره بوده است و این مسئله گویای این است که آنها در فرم چندان خوبی به سر نمی برند.همچنین  این تیم برابر تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد همواره بازی هایش را با نتایج پر گلی برابر این تیم ها واگذار کرده است و احتمال دارد فردا هم شاهد یک چنین نتایجی باشیم.آندره کاریلو،اتین کاپوئه،کیکو،میگوئل ریتوس ،ناتانیل چالوباح ،سباستین پرودی،استفانو اوکاکا،تام کلورلی،تامی هوبان و یونس کابوی لیست بلند بالای غایبان شاگردان خاوی گارسیا در این دیدار تشکیل می دهند.

در 5 تقابل اخیر دو تیم، 4 پیروزی برای یونایتد و 1 پیروزی برای واتفورد به دست آمده است.

بیشتر بدانیم:

*منچستریونایتد در 13 دیدار از 14 رویارویی اخیرش برابر واتفورد به پیروزی رسیده است.

*واتفورد در 10 بازی اخیرش در ورزشگاه اولدترافورد موفق به پیروزی نشده است. (8 باخت و 2 تساوی)

*واتفورد در 8 بازی خارج از خانه اخیرش در تمامی رقابت ها، در گلزنی ناموفق بوده است.

*این دیدار، 500 امین بازی برگزار شده در تاریخ پرمیرلیگ در ورزشگاه اولدترافورد است.

 ترکیب احتمالی:

لیورپول - برایتون (ساعت 18 و 30 دقیقه)

شاگردان یورگن کلوپ با 72 امتیاز تا به اینجا کسب کرده اند در رده چهارم جدول ایستاده اند . لیورپول که تمرکز اصلی اش بر فینال چمپیونزلیگ است، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نیز در لیگ می‌جنگد.با توجه به رقابت نزدیکی که بین تیم های تاتنهام،لیورپول و چلسی برای کسب سمهیه اروپایی وجود دارد لک لک ها چاره ای جزء این ندارند که در بازی امروز مقابل برایتون پیروز شوند تا فصل بعد هم در رقابت‌های اروپایی حضور داشته باشند. لیورپول در 5 بازی اخیرش، 2 شکست،یک برد و 2 تساوی کسب کرده و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.الکس چمبرلین،امره جان و جوئل ماتیپ در این دیدار قادر به مهراهی تیمشان نیستند.

در طرف مقابل برایتون با 40 امتیاز در جایگاه چهاردهم حضور دارد هیچ خطری این تیم را برای سقوط به فصل آینده جمپیون شیپ تهدید نمی کند.2 شکست،2 تساوی و یک برد حاصل کار تیم برایتون در پنج دیدار اخیر بوده است و نشان می دهد آنها روند پر فراز نشیبی را پشت سر گذاشته اند و بعید به نظر می رسد با این آمار فاجعه آمیز بتوانند در مقابل لک لک های تشنه به پیروزی در ورزشگاه آنفیلد کاری از پیش ببرند.استیو سیدول تنها بازیکن غایب برایتون در این دیدار است.

در 3 تقابل اخیر دو تیم،تمام دیدارها با پیروزی لک لک ها به پایان رسیده است.نکته جالب توجه اینکه 13 گل سهم قرمزهای بندر لیورپول در این دیدارها بوده است و احتمالا بازی پر گلی را در دیدار امروز شاهد خواهیم بود.

بیشتر بدانیم: *لیورپول در 20 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.   *لیورپول در 4 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.   *برایتون در 12 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.   *لیورپول در 3 بازی قبلی خود مقابل برایتون پیروز شده است.   ترکیب احتمالی:   لیورپول:مینیوله،مورنو،فن دایک،کلاوان،کلاین،میلنر،هندرسون،وینالدوم،اینگز،صلاح و مانه   برایتون:رایان،سالتور،دافی،دانک،بونگ،خوزه ایسکیردو،دیوی پروپر،استیونز،آنتونی ناکارت،گروس و مورای  

نیوکاسل یونایتد - چلسی (ساعت  18 و 30 دقیقه)

آبی های لندنی با 70 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و در هفته های اخیر توانسته اند نتایج خارق العاده ای را ثبت کنند.شاگردان مرد چشم تیله ای ایتالیایی در پنج دیدار اخیر چهار پیروزی کسب کرده اند و تنها در یک دیدار متوقف شده اند. این آمار گویای این است که موتور شاگردان کونته در این هفته های پایانی روشن شده اما با این حال کار سختی را برای کسب سهمیه اروپایی در پیش دارند.چلسی برای انجام این مهم، علاوه بر پیروزی در بازی امروز ، نیاز به لغزش قرمزها برابر برایتون دارد تا بتواند جواز حضور در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد.دنیل درینک واتر،تیبو کورتوآ،داوید لوئیز و اِتان آمپادو در این بازی حضور ندارند.

از طرف دیگر، نیوکسل با 41 امتیاز در جایگاه دهم ایستاده است اما هر چند که شرایط با ثباتی را تجربه نمی کند.چهار شکست و تنها یک برد رها آورد شاگردان بنیتس اسپانیایی در این پنج بازی اخیر بوده است و نشان می دهد در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی برند و برای رهایی از این برون رفت چاره ای جزء برد مقابل رقیب قدرتمند خود ندارند.از طرف دیگر اختلاف کلاغ ها با تیم های یازدهم تا پانزدهم تنها 2 امتیاز است و هر گونه لغزشی ممکن است شرایط آنها را در جدول به کلی تغییر دهد. برد هیچ تفاوتی در جایگاه این تیم در جدول ایجاد نمی کند اما باخت ممکن است باعث شود تا با سقوط چند پله ای فصل را به خاتمه برسانند.کریستیان آتسو،سیاران کلارک،خسوس جیمز و روبرت الیوت قادر به همراهی تیمشان نیستند.

در 6 تقابل اخیر دو تیم،چهار پیروزی برای چلسی بدست آمده،یک پیروزی برای نیوکاسل و یک دیدار هم به تساوی انجامیده است.

بیشتر بدانیم:

*نیوکاسل در چهار بازی اخیرش در لیگ برتر شکست خورده است.

*چلسی در سه بازی اخیرش مقابل نیوکاسل در تمام رقابت ها، حداقل 3 گل به ثمر رسانده است.

*چلسی در سه بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر پیروز بوده است.

*چلسی در سه بازی اخیرش مقابل نیوکاسل در تمام رقابت ها پیروز بوده است.

*نیوکاسل در چهار بازی اخیر خانگی اش مقابل چلسی در تمام رقابت ها حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

*نیوکاسل در چهار بازی اخیرش در لیگ برتر با اختلاف یک گل شکست خورده است.

*چلسی در سه بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر با اختلاف یک گل پیروز شده است.

ترکیب احتمالی:

ساوتهمپتون-منچسترسیتی( ساعت 18 و 30 دقیقه)

سیتزن ها با کسب 97 امتیاز و اختلافی زیاد نسبت به پر افتخار ترین تیم لیگ جزیره یعنی شیاطین سرخ در صدر جدول قرار دارند،از مدت ها پیش قهرمانی خودشان را در این رقابت ها مسجل کرده اند.چهار پیروزی و تنها یک تساوی نتیجه دیدارهای اخیر سیتزن ها بوده است و نشان می دهد  در شرایط آیده آلی به سر می برند و به دنبال این هستند تا با کسب سه امتیاز فصل را مقتدرانه و با امتیاز 100 به اتمام برسانند از این حیث رکورددار شوند.این در حالی است که شاگردان پپ روز چهارشنبه در دیدار مقابل برایتون توانستند در یک حمله غافلگیر کننده و دستبرد شبانه چند رکورد این فصل لیگ جزیره را از چنگ آبی های لندنی در بیاورند به نام خود ثبت کنند.آن ها هم رکورد بیشترین امتیاز لیگ جزیره ،رکورد بیشترین تعداد پیروزی در یک فصل و هم گل زده را به نام خودشان ثبت کردند.داوید سیلوا و سرخیو آگوئرو در این بازی حضور ندارند.

از سوی دیگر،ساوتهمپتون با 36 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه هفدهم فصل بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد.  با وجود پیروزی ارزشمند مقابل سوانسی در هفته گذشته اما همچنان سینتز تلاش می‌کند که از سقوط بگریزد. و دیدار امروز مقابل سیتی برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد. از همین رو انتظار می‌رود شاگردان پپ کار دشواری داشته باشند.هر نتیجه ای به غیر از برد ممکن است باعث بر باد رفتن آرزوهای آنها در این فصل لیگ جزیره شود.البته با توجه به تفاضل گلی که از سوانزی جلو هستند ماندن آنها در فصل آینده لیگ جزیره تثبیت شده است. چرا که باید نتیجه ای عجیب و دور از ذهن رخ بدهد تا این تیم به لیگ چمپیون شیپ سقوط کند.جان بدنارک،ماریو لمینا و استیون دیویس غایبان ساوتهمپتون در این بازی هستند.

در تقابل اخیر دو تیم،چهار پیروزی برای سیتزن ها و یک پیروزی هم برای تیم رقیب بدست آمده و یک بازی هم به تساوی انجامیده است.

ترکیب احتمالی:

برنلی - بورنموث 18:30

کریستال پالاس - وست برومویچ 18:30

هادرسفیلد - آرسنال 18:30

سوانسی - استوک‌سیتی 18:30

تاتنهام - لسترسیتی18:30

وستهام - اورتون 18:30

لالیگای اسپانیا

لوانته- بارسلونا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

آبی و اناری پوشان با کسب 90 امتیاز و اختلافی پانزده و هجده امتیازی نسبت به تیم های مادریدی اتلتیکو و رئال مادرید در صدر قرار دارند.قهرمان بی و چون چرای لالیگا و کوپا دل ری در شرایطی مهمان لوانته انتهای جدولی است که فقط و فقط به دنبال بهبود رکوردهای فوق العاده اش در این فصل است. شاگردان ارنستو والورده که در این فصل لالیگا هیچ شکستی را تا به حال متحمل نشده اند، می خواهند این رکورد را مقابل میزبان رده شانزدهمی خود نیز حفظ کنند.ضمن اینکه دار و دسته مسی تنها به 6 گل در این بازی و دیدار آخر مقابل سوسیداد نیاز دارند تا تعداد گل های خودشان را در یک فصل لالیگا به عدد 100 برسانند.بارسلونا در این پنج هفته اخیر سه پیروزی و دو تساوی در کارنامه به ثبت رسانده و روند متعادلی را سپری می کند.از طرف دیگر مسی هم به دنبال این است تا با گلزنی در این دیدار هم با شیرین تر جایزه ال پیچی را از ان خود کند و هم بتواند کفش طلای اروپا را تصاحب کند.بلوگرانا بدون هیچ محروم و مصدومی به مصاف لوانته می رود.

در طرف مقابل لوانته با 43 امتیاز در جایگاه شانزدهم ایستاده است و هیچ خطری این تیم را سقوط کردن تهدید نمی کند.چهار پیروزی و یک تساوی حاصل کار لوانته در این پنج هفته اخیر بوده و نشان می دهد در آنها فرم ایده آلی پا به این بازی می گذارند تا بتوانند هم روند شکست ناپذیری بارسلونا را قطع کنند و هم به پیروزی هایشان در این هفته های پایانی ادامه دهند.همین موضوع موجب می شود تا کار شاگردان والورده برای پیروزی با مشکل مواجه شود. احتمالا در صورت نتیجه نگرفتن اسپانیول،اتلتیک بیلبائو و آلاوس لوانته می تواند با برد در این دیدار به رتبه سیزدهم برسد.تونو،چیک دوکوره،ایوان لوپز و رائول فرناندز قادر به همراهی تیمشان نیستند.

در 6 تقابل اخیر دو تیم،تمام دیدارها با پیروزی بلوگرانا به پایان رسیده است.

بیشتر بدانیم: *بارسلونا در 43 بازی قبلی خود در لالیگا شکست نخورده است. *بارسلونا در 22 بازی قبلی خود مقابل لوانته شکست نخورده است. *بارسلونا در 9 بازی قبلی خود در لالیگا حداقل 2 گل زده است. *بارسلونا در 6 بازی از 7 بازی قبلی خود مقابل لوانته حداقل 3 گل زده است. *لوانته در 4 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا پیروز شده است.   ترکیب احتمالی:   لوانته:اویر،لونا،رودریگز،پوستیکا،کوکه،مورالس،کامپالا،لرما،باردی،بوآتنگ و جیسون   بارسلونا:تراشتگن،سمدو،پیکه،فرمایلن،البا،کوتینیو،راکیتیچ،بوسکتس،دمبله،مسی و سوارز   سری آ ایتالیا

آاس رم- یوونتوس(ساعت 23 و 15 دقیقه)

در چارچوب رقابتهای هفته سی و هفتم سری آ ایتالیا امشب تیم رم در ورزشگاه المپیک رم میزبان یوونتوس خواهد بود. آاس رم با 73 امتیاز در رتبه سوم حضور دارد.چهار پیروزی و یک شکست نتایج پنج هفته اخیر شاگردان اوزه بیو دی فرانچسکو در سری آ است و این آمار اثبات می کند آنها در فرم خوبی قرار دارند.با توجه به رقابت تنگاتنگی که بین تیم های رم،لاتزیو و اینتر برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان وجود دارد هر لغزشی در این دیدار ممکن است باعث شود تا آرزوهای گلادیاتورهای شهر رم برای محقق شدن چنین مسئله ای پر پر شود.برد هم به این تیم کمک می کند تا با خیالی راحت و آسوده به استقبال هفته پایانی اسکودتو برای کسب جایگاه سومی برود.قطعا یاران چنگیز اوندر به دنبال این هستند تا یووه را در خانه و در مقابل دیدگان هوادارانشان با شکست مواجه تا مردم شهر رم را خوشحال روانه منازلشان کنند. دیه گو پروتی،جورج دفرل،کوین استروتمن و ریک کارسدروپ در این بازی مهم نمی توانند برای تیمشان به میدان بروند.

در طرف مقابل، یوونتوس که هفته گذشته با پیروزی دلچسب چهار بر صفر برابر آث میلان قهرمانی اش را در سری جام حذفی مسجل کرد،در بازی امشب هم به دنبال این هست تا با شکست گلادیاتورها در ورزشگاه المپیکو هم در خانه دشمن دیرینه جشن قهرمانی به راه بیاندازد و هم با این جام تعداد جام هایش را در عرض کمتر از یک هفته به عدد 2 برسد. یووه با 91 امتیاز و با اختلافی 6 امتیازی نسبت به ناپولی در رده دوم قرار دارد.مشکی پوشان شهر تورین به دنبال این هستند تا با شکست رم فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند.هر نتیجه ای غیر از برد و تساوی در این بازی برای یاران پائولا دیبالا منجر به این می شود تا فتح اسکودتو برای آنها به تاخیر بیفتد.خبر خوشحال کننده برای آلگری این است که او با تمام بازیکنانش به این بازی سرنوشت ساز می آید.

در 167 بازی قبلی، 37 بار پیروز شده ، 48 بازی به تسوای رسیده و سایر دیدارها هم با پیروزی تورینی ها پایان یافته است.

در تقابل اخیر دو تیم،سه پیروزی سهم یووه،دو برد نصیب گلادیتورهای جنجگو ایتالیا شده و یک بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

بیشتر بدانیم:

*یوونتوس در دوازده بازی خارج از خانه اخیر خود پیروز شده است.

*رم در چهار بازی اخیر خود در سری آ پیروز شده است.

*یوونتوس 2 در دو بازی امسال خود در استادیوم المپیکو در سری آ و کوپا ایتالیا پیروز شده است.

ترکیب احتمالی:

رم (3-3-4): آلیسون، فلورنتزی، فازیو، ژسوس، کولاروف، استروتمن، ده روسی، ناینگولان، اوندر، ژکو، الشعراوی

یوونتوس (3-3-4): شزنی، لیخشتاینر، روگانی، بن عطیه، الکس ساندرو، خدیرا، پیانیچ، ماتویدی، دیبالا، هیگواین، داگلاس کاستا

سمپدوریا- ناپولی (ساعت 23 و 15 دقیقه)

سمپدوریا با 54 امتیاز در رده نهم قرار دارد.دوبرد،دو تساوی و یک تساوی نتایج پنج هفته اخیر این تیم در سری آ بوده است،این مسئله نشان می دهد روند آنها پر فراز نشیب بوده است.هر نتیجه ای چه برد و چه باخت نمی تواند تاثیر چندانی در جایگاه این تیم در جدول ایجاد کند.دووان زاپاتا،نیکولا مورو و ریکاردو آلوارس در این بازی حضور ندارند.

در آن سو ناپولی نیز با 85 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. شاگردان ساری در 5 بازی اخیر خود، 2 پیروزی ، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده اند. ناپولی به خوبی به این مسئله آگاه است که آنها هنوز هم روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردارند اما در واقعیت رسیدن به یووه و کسب اسکودتو امری غیر محال است. آنها نیم نگاهی به دیدار همزمان رم و یوونتوس دارند و امیدوارند شاگردان دی فرانسچو دست به کار بزرگی بزنند در المپیکو مشکی پوشان تورینی را شکست دهند تا آنها با پیروزی در این دیدار اختلاف شان را با یووه به 3 امتیاز کاهش دهند، تا در هفته پایانی با انگیزه ای فراوان به مصاف رقیب شان بروند.به نوعی این دیدار را می توان تعیین کننده قهرمان سری آ دانست.این تیم با تمام قوا به مصاف سمپدوریا می رود.

در 6 تقابل اخیر دو تیم،پنج پیروزی سهم ناپولی بوده و یک دیدار هم با تساوی به چایان رسیده است، به نوعی کفه ترازو به نفع مهمان سنگینی می کند.

بیشتر بدانیم: *ناپولی در 35 بازی از 38 بازی قبلی خود در سری آ شکست نخورده است.   *ناپولی در 13 بازی قبلی خود مقابل سمپدوریا شکست نخورده است.   *سمپدوریا در 5 بازی از 6 بازی قبلی خود مقابل ناپولی حداقل 2 گل زده است.   *سمپدوریا در 9 بازی از 10 بازی قبلی خانگی خود در سری آ شکست نخورده است.   ترکیب احتمالی: سمپدوریا:ویویانو، استرینیچ،فراری،سیلوستره،بارتو،توریرا،لینتی،پرت،ساباتا و کوالیارلا   ناپولی:رینا،روی،کولیبالی،آلبیول،هیساج،آلان،جورجینیو،همشیک،اینسینیه،مرتنز و کایخون

تورینو - اسپال 17:30

هلاس ورونا - اودینزه 17:30

کروتونه - لاتزیو 17:30

فیورنتینا - کالیاری 17:30

بولونیا - کیه وو 17:30

آث میلان - آتلانتا 20:30

انتهای پیام / 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران - ترکمنستان؛ تلاش برای نخستین بُرد در عشق‌آباد

تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در پی کسب نخستین پیروزی در خانه ترکمنستان است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 18:30 امروز (سه‌شنبه) نخستین دیدار خود در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا را مقابل ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با پیروزی در این دیدار می‌توانند تا حدودی خیال‌ خود را بابت صعود از گروه E راحت کنند. ایران با هفت امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از ازبکستان هفت امتیازی در صدر جدول این گروه قرار دارد.

سفر تیم ملی به ترکمنستان با 25 بازیکن

 

ایران و ترکمنستان تا به امروز 9 بار مقابل هم بازی کردند و از این تعداد بازی، چهار برد سهم ایران بوده و ترکمنستان هم دو پیروزی به دست آورده است، سه دیدار آنها هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. در بازی رفت دو تیم که در دوم فروردین ماه امسال در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ایران با پنج گل حریفش را شکست داد و این نخستین بازی بین دو تیم بود که «تیم ملی» توانست مقابل ترکمنستان کلین‌شیت کند. ملی‌پوشان کشورمان تا به حال سه بار با ترکمنستان در خاک این کشور بازی کرده‌اند که در این بین پیروزی نداشته‌اند و در بازی‌های گذشته دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند. بازی امشب فرصت خوبی است تا ملی‌پوشان کشورمان بتوانند نخستین بُرد خود مقابل ترکمنستان را در زمین این تیم به دست بیاورند. 

با توجه به شرایط ایران در جدول و کار نه چندان سختی که تیم ملی کشورمان برای صعود به مرحله بعد دارد، کادر فنی تیم ملی این فرصت را خواهد داشت تا همانند بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی، از جوانان بیشتری در ترکیب استفاده کند. محمدامین حزباوی و محمدرضا آزادی، دو بازیکن تازه‌وارد به ترکیب تیم ملی بودند که مقابل ترکمنستان به بازی گرفته شدند و این امکان وجود دارد که باز هم شاهد حضور جوانانی در ترکیب تیم ملی باشیم.

تیم ملی با 25 بازیکن به ترکمنستان سفر کرده است و مهدی لیموچی و آرشا شکوری به دلیل عدم صدور روادید نتوانستند همراه تیم باشند. در کنار این دو بازیکن، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش به دلیل سرماخوردگی و مصدومیت قادر به بازی نیستند و سردار آزمون هم علی‌رغم همراهی تیم، به دلیل مصدومیت نمی‌تواند به میدان بروند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • دردسر تکراری گواردیولا؛ جان استونز مصدوم شد / عکس
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!
  • پیروزی 3-1 ناپولی مقابل یوونتوس (25 مارس 2010) / فیلم
  • ایران - ترکمنستان؛ تلاش برای نخستین بُرد در عشق‌آباد
  • مانچینی: چمن مصنوعی کار را سخت می‌کند
  • یازده بازیکن برای قهرمانی اروپا پیدا شدند!