Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی در نشست خبری از افزایش 50 درصدی تهیه نقشه های ساختمانی سال 96 در مقایسه با سال 95 در استان خبر داد و گفت:  پارسال یک میلیون و 56 هزار مترمربع نقشه ساختمانی در دفاتر طراحی استان تهیه شد.

علی اکبر رمضانی، با اصحاب رسانه از نبود حریم برای ورود به حرفه ساخت و ساز گلایه کرد و گفت: حریم درستی برای ورود به حرفه ساخت وساز تعریف نشده است و این یکی از مشکلات مهم صنعت ساخت و ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با بیان اینکه سرمایه های زیادی در سطح کشور در صنعت ساخت و ساز هزینه می شود افزود: اجرای ساخت و سازها توسط افراد غیراهل و بدون صلاحیت سبب می شود بهره برداران، مهندسان ، جامعه و در نهایت محیط زیست متضرر شوند و با اجرای غیراصولی سازه ها سرمایه های ملی به خطر افتد .  

رئیس سازمان نظام مهندسی استان با تاکید بر اینکه امروز انگشت اتهام در بروز هر نقص و ایراد در طرح های ساخت و ساز به سمت مهندسان است و جامعه، مهندسان را در این باره مسئول می داند افزود: مهندسان از تایید پروژه هایی که به آن اشراف و آشنایی کامل ندارند و یا مستندات کافی از روند اجرای آن در دست ندارند خودداری کنند. 

رمضانی همچنین با تاکید بر افزایش نظارت برای اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان برای کاهش خسارات زلزله در استان از ارسال 550 گزارش تخلف ساختمانی به شهرداری و معرفی 61 تخلف نظارت نظام مهندسی به مراجع ذیصلاح در سال 96 در خراسان شمالی خبر داد .

چهار هزار مهندس در استان خراسان شمالی فعالیت می کنند که 60 درصد آنان، پروانه نظام مهندسی ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی نظام مهندسی رمضانی خبرگزاری صدا و سیما ساخت و ساز مهندسان نقشه های ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی