Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@10:22:10 GMT

اشعه ماوراءبنفش عامل آفتاب سوختگی قرنیه است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۶۰۲۵

اشعه ماوراءبنفش عامل آفتاب سوختگی قرنیه است

رکنا: متخصصان هشدار می دهند استفاده از عینک آفتابی در نور خورشید زیاد ضروری است.

محققان هشدار می دهند علاوه بر حفاظت از پوست در مقابل آفتاب، باید از چشم ها نیز در مقابل اشعه های ماوراءبنفش خورشید مراقبت کرد.

 به گفته محققان، اشعه های ماوراءبنفش ناشی از خورشید می تواند موجب آفتاب سوختگی قرنیه (فوتوکراتیت) شود و آسیب ناشی از اشعه ماوراءبنفش می تواند با دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، سرطان و پترژیوم (رشد در بخش سفید چشم) مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه خطر مشکلات چشمی ناشی از نور خورشید برای همه وجود دارد اما برخی افراد بیشتر در معرض این تهدید قرار دارند: افرادی که زمان زیادی را در زیر نور خورشید می گذرانند؛ افرادی که دارای برخی اختلالات شبکیه چشم هستند؛ جراحی قرنیه داشته اند؛ یا برخی داروهای خاص را که موجب حساسیت چشم به نور می شود مصرف می کنند نظیر تتراسایکلین، داروهای سولفات، قرص های ضدبارداری، داروهای مدّر (ادرارآور) و آرام بخش ها.

به هنگام خرید عینک های آفتابی نیز توجه داشته باشید که آن عینک ۹۹ تا ۱۰۰ درصد اشعه های ماوراءبنفش نور خورشید را متوقف کند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت سرطان نور خورشید هشدار متخصصان آسیب سوختگی اشعه ماوراءبنفش عکس فیلم دختر ایران قتل جوان اعدام مرد پسر حوادث تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال این گزارش، تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که ساعاتی قبل این زن را به همراه شوهر و پسر 11 ساله‌شان که همگی دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

زن جوان ساعاتی بعد به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد. این در حالی بود که پسر 11 ساله نیز دو روز بعد با وجود تلاش کادر درمان فوت کرد اما مرد میانسال که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و راز قتل همسر و فرزندش را برملا کرد.

او در تحقیقات گفت: نقاش ساختمان هستم و مدت‌هاست که با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه از پسرم خواستم که با من به محل کارم بیاید اما او مخالفت کرد و سر همین مسأله بحث‌مان شد وقتی همسرم وارد دعوا شد با عصبانیت کنترلم را از دست دادم و روی خودم و همسر و فرزندم بنزین ریختم. آن زمان اصلاً متوجه نمی‌شدم که چه کار می‌کنم. ناگهان کبریت را کشیدم و آنها شعله‌ور شدند. خودم نیز دستانم دچار سوختگی شد. به دنبال صدای فریاد و کمک‌خواهی همسر و فرزندم، همسایه‌ها به کمک‌مان آمدند و با حضور امدادگران، آتش خاموش شد و ما به بیمارستان منتقل شدیم.
به دستور بازپرس جنایی، متهم 49 ساله پس از ترخیص از بیمارستان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار خواهد گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!