Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@02:10:27 GMT

۱۶ هزار دانش‌آموز سمنانی سفیر سلامت شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۶۵۷۱

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی صفاری، معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان 22 اردیبهشت با بیان اینکه طرح سفیران سلامت در یک هزار مدرسه استان سمنان اجرایی می‌شود اظهار کرد: بیش از یک هزار فرهنگی استان سمنان نیز به عنوان رابطان سلامت در اجرای این طرح مشارکت دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین اهداف اجرای طرح دانش آموزی سفیران سلامت در مدارس این استان افزود: این طرح با هدف "تربیت دانش آموزان مستعد در قالب آموزه‌های سلامت در آموزشگاه‌های استان سمنان" و نیز انتقال مفاهیم و داده‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان عضو طرح سفیران سلامت به گروه همسالان خود در محیط مدارس" اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفاری با بیان اینکه این طرح با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اجرایی شده است خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ملی سفیران سلامت، در طول سال تحصیلی کتابچه‌های آموزشی با محتواهای بهداشت و سلامت با شمارگان 15 هزار جلد بین دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع برخی دیگر از ملزومات مانند کاور و کارت‌های شناسایی سفیران سلامت، از دیگر اقدامات در راستای اجرای این طرح بوده است افزود: برنامه‌های متعددی مانند جشنواره غذای سالم، جشنوراه‌های بهداشتی، طرح سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبتی چون روز جهانی غذا، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان زیربرنامه طرح سفیران سلامت در مدارس استان سمنان اجرایی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس این استان برای اجرای طرح سفیران سلامت و دیگر برنامه‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان افزود: در این راستا از یک هزار رابط فرهنگی سلامت به صورت داوطلبانه در همه مدارس استان سمنان به منظور آموزش و نظارت بر اجرای طرح سفیران سلامت استفاده شده است.

صفاری با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح همه رابطان سلامت آموزش‌های لازم را در حوزه اهداف اجرای این طرح دیده‌اند گفت: این سلسله آموزش‌ها ادامه می‌یابد.

وی با اشاره برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری سفیران سلامت در 2 بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: این جشنواره در رشته‌های نقاشی، روزنامه‌دیواری، انشاء نویسی و داستان ویژه دانش‌آموزان و نیز در رشته‌های عکاسی و فیلم کوتاه ویژه فرهنگیان استان سمنان برگزار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره اذعان کرد: از نظر کمی تعداد آثار این جشنواره بیش از 250 درصد افزایش داشته اشت.

صفاری به اینکه آئین اختتامیه طرح ملی سفیران سلامت استان سمنان روز بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه امسال در سمنان برگزار می‌شود گفت: در این از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری سفیران سلامت تجلیل می‌شود.

به گفته وی، تجلیل از 45 رابط سلامت برتر استان سمنان در اختتامیه طرح سفیران سلامت خبر داد و افزود: در هفته سلامت امسال نیز کارگاه آموزشی ویژه با موضوع محیط زیست برای 50 نفر از کارشناسان سلامت و مراقبان بهداشت استان سمنان به عنوان رابطان سلامت برگزیده مدارس این استان برگزار شد. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سفیر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور