Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه زبان دانشگاه آزاد واحد همدان به همراه دانشجویان دانشگاه آزاد همدان و جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به مناطق زلزله زده می‌روند تا کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هنوز هم آثار زلزله در گوشه گوشه شهر دیده می شود؛ هنوز کلاس ها به حالت اولیه برنگشته و نگرانی از فردایی که هنوز معلوم نیست موج هراس به دل دانش آموزان می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان سر پل ذهابی نگران فردایی هستند که نمی دانند چه برایشان رقم زده است؛ اما در این میان افرادی وجود دارند که نگاه نگران آنها را دیده اند و از ته دل آن را درک کرده اند. آنها تلاش می کنند برای این دانش آموزان قدمی هر چند کوچک بردارند تا کورسوی در فردای نامعلوم این دانش آموزان باشد.

گروه زبان دانشگاه آزاد همدان در یک حرکت تصمیم گرفته همپای این دانش آموزان شود. دانشجویان با حضور در روستاها تلاش می‌کنند مشکلات درسی دانش آموزانی را که در مناطق محروم و زلزله زده و بدون امکانات هستند را برطرف کنند.

 داریوش احمدی، مدیر گروه زبان دانشگاه همدان در این باره به خبرگزاری دانشجو گفت: با تعدادی از دانشجویان این دانشگاه و جهاد دانشگاهی کرمانشاه از هفته گذشته بنا بر این گذاشتیم که تا یک ماه مانده به امتحانات پایان سال به مناطق زلزله زده برویم و درس زبان را با این دانش اموزانی که مدتی از مدرسه ها دور بودند، مرور کنیم.

وی در ادامه افزود: کرمانشاهی هستم و از نزدیک با مشکلاتی که مردم و دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند، آشنا هستم به همین دلیل به ذهنم رسید که از راه آموزش درس هایی که بچه ها در آن به مشکل بر می خورند، کمکی به آنها کرده باشم. این طرح را با دانشجویان مطرح کردیم و هم از همدان و هم از کرمانشاه چند دانشجو برای این کار با ما همراه شدند.

وی با اشاره به به اینکه استقبال از این طرح در بین دانشجویان از هفته پیش تا به حال بیشتر شده است، ادامه داد: هفته گذشته 8 دانشجو در مجموع دانشگاه آزاد همدان و کرمانشاه ما را همراهی می کردند؛ اما این هفته 15 نفر اعلام آمادگی کرده اند و همگی پای کار بودند تا به دانش آموزان در درس ها کمک کنند.

احمدی با اشاره به اینکه قرار شد جمعه های اردیبهشت ماه این کلاس ها برگزار شود، افزود: هفته گذشته برای اولین بار این طرح اجرا شد و اولین تجربه دانشجویان ما بود اما این هفته با زیاد شدن دانشجویان تعداد بیشتری از دانش اموزان تحت آموزش زبان قرار گرفتند این در حالی است که تعدادی از دانشجویان متقاضی کمک به دانش آموزان در درس های ریاضی و فیزیک هم هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای پیدا کردن دانش آموزان و هماهنگی با دانش آموزان از دهیار یکی از روستاها کمک گرفته ‌اند، در ادامه افزود: با دهیار یکی از روستاها هماهنگ کردیم و او نیز دانش آموزان علاقمند را در جریان قرار داد..

وی با اشاره به اینکه فاز اول این حرکت در حال انجام است و قرار است این کار را ادامه دهیم، افزود: اگر خدا بخواهد تصمیم داریم این کلاس ها را در تابستان و بعد از امتحانات نیز ادامه دهیم و کلاس های تقویتی و کمک آموزشی را در روستاهای سر پل ذهاب برگزار کنیم .

احمدی در ادامه گفت: بعد از گذشت ماه ها از زمان زلزله سر پل ذهاب هنوز شرایط در بسیاری از روستاها مساعد نشده است و حتی یکی از دانشجویان هم که اهل سر پل ذهاب است وقتی به همراه ما به روستای پتانی آمد به شدت متاثر شد و می گفت من در برابر اینها زلزله زده نیستم.

وی تصریح کرد: این دانشجویان کتاب های کمک درسی را که خودشان در زمان کنکور از آن استفاده می کردند، نیز با خود به این روستاها می آورند تا در اختیار این دانش آموزان قرار دهند.

سارا مرادی یکی  از دانشجویان که در این طرح شرکت کرده بود، نیز گفت: دکتر احمدی، مدیرگروه زبان دانشگاه آزاد واحد همدان  برنامه‌ریزی کردند که ما با سایر دانشجویان و مدرسین برای آموزش و مرور کتاب‌های درسی مقاطع دور اول و دوم دبیرستان به مناظق زلزله زده سفر کنیم.

وی گفت: جمعه گذشته تعدادمان کمتر بود؛ اما با این وجود در روستای تپانی برای 15 دانش‌آموز در مقاطع هفتم، هشتم، نهم تدریس کردیم و مشکلات درسی دانش آمزان را برطرف کردیم.

مرادی گفت: هفته دوم از کلاس های جبرانی زبان در شهر سرپل و روستاهای دشت ذهاب شامل روستاهای کوییک محمود، کوییک حسن، تپانی و الیاسی نیز این جمعه با حضور دانشجویان بیشتری برگزار شد.

فروغ علی‌اکبری یکی دیگر از دانشجویانی که در این طرح حضور داشت، نیز گفت: این کلاس های درس را در کانکس‌ برگزار می کنیم و فقط یک امکان اولیه دارد که دانش‌آموزان از آفتاب مستقیم در امان هستند.

کریمی نیز در ادامه ضمن تشکر از داریوش احمدی، مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد همدان گفت: انتظار داریم برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان زلزله‌زده کلاس تابستانی مقاطع دبیرستان برقرار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد