Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد کرمی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان اعضای این اتحادیه هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نخواهد داشت، گفت: با وجود مسائل و مشکلات زیادی که از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم از جمله افزایش حقوق کارگران، قیمت آب و برق ، بالارفتن قیمت روغن و شکر و بهبود دهنده‌ها، اما همچنان سعی بر آن داریم که افزایش قیمت نداشته باشیم تا در سبد غذای مردم باقی بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به این موضوع علم داریم که اگر افزایش قیمت بدهیم فروش کمتر خواهد شد اما برخی مواقع مجبور هستیم.

کرمی اظهار داشت: بیشتر اقلام ما به غیر از آرد، وارداتی است اما بنا بر اعلام شرکت‌هایی که از آنها کالا می‌گیریم به دلیل عدم تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی مجبور شدند تا قیمت خود را به اندازه 30 درصد افزایش دهند که مهمترین آنها بهبود دهندها هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بنابر اعلام کارخانه‌های آرد در هفته گذشته قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت و دیگر به قیمت قبلی عرضه نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: این درحالی است که در بخش روغن هم مشکلاتی داریم امروز روغن 68 هزار تومانی را به قیمت 90 هزار تومان خریداری کردیم و بنابر گفته فروشندگان هفته دیگر به 105 هزار تومان خواهد رسید. متاسفانه قیمت مواد آنقدر نوسان دارد که ما نمی‌دانیم چقدر پیشنهاد افزایش قیمت به سازمان صنعت ، معدن و تجارت بدهیم.

کرمی افزود: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا این شرکت ها از ارز 4200 تومانی استفاده می‌کنند یا خیر و بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال 90 و 91 داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

وی تصریح کرد: نان فروشی‌های فانتزی از آرد آزاد استفاده می‌کنند که قیمت آن 15 درصد از سنتی‌ها بیشتر است این کار سبب شده که برخی از همکاران ما اصطلاحا از نشتی سنتی پزها آرد تهیه کنند و آرد نیز بازار سیاه داشته باشد.

کرمی گفت: در واقع دولت رقابت عادلانه را بین ما و سنتی پزها از بین برد و سبب ایجاد رانت شد اگر یک رقابت آزاد بین ما و سنتی پزها بود کیفیت و سایر خدمات به نفع مشتری خیلی بهتر می شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز افزایش قیمت رقابت مشکلات تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

وی از افزایش فعالیت‌های پژوهشی حوزه پزشکی و دارویی در کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 6081724

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!