Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتى استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اینکه گفته می‌شود صدور مجوز براى صیادان چینى و هندى در دریاى خلیج فارس و دریای عمان باعث ایجاد مشکل براى صیادان ایرانى شده است، اظهار کرد: مجوز صید به چینى‌ها و هندى‌ها داده نشده است.

وى افزود: مجوزهایى که براى صید در جاسک، قشم و خلیج فارس صادر شده براى ایرانى هاست، اما برخى از هموطنان ما به منظور صید نوعى آبزى به نام فانوس ماهى از دانش، تکنولوژى، کشتى و نیروهاى چینى بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتى گفت: صید فانوس ماهى در منطقه جاسک جزء برنامه صیادان ایرانى نیست زیرا اینگونه ماهى به لحاظ شرعى مصرف غذایى ندارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه صیادان خارجى نمی‌توانند به سواحل اصلى ما نزدیک شوند، اضافه کرد: در جلسه شوراى تامین استان به نیروى دریایى ارتش، سپاه و دریابانى ابلاغ کردیم کشتى هاى هندى و چینى ماموریتشان در محدوده خارج از ١٠ مایلى و عمق دریاست، اما اگر آنها خلاف قوانین عمل کنند و به منطقه ما وارد شوند، نیروهاى نظامى ما در دریا آنها را متوقف و به ساحل هدایت می‌کنند.

وى با تاکید بر اینکه اگر صیادان خارجى خلاف قوانین بین المللى عمل کنند و وارد محدوده ما شوند، سه ماه توقیف خواهند شد، ادامه داد: مجوز صید در آب‌هاى جنوبى کشور براى صیادان ایرانى و افراد مجرب در این حوزه صادر می‌شود، همچنین آنها به صورت تلفیقى و ترکیبى از دانش خارجى‌ها هم استفاده می‌کنند.

همتى تصریح کرد: منطقه مجاز صید صیادان خارجى، بیرون از محدوده ١٠ مایل و ساحل اصلى سرزمین ماست که خوشبختانه این قاعده رعایت می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: متاسفانه برخى فیلم‌ها و کلیپ‌ها در فضاى مجازى دست به دست می‌شود که هیچ یک از آنها واقعیت ندارد، به‌عنوان مثال در ایام تعطیلات نوروز این شایعه منعکس شد که در قشم درگیرى صورت گرفته و یک نفر هم کشته شده است در حالى که چنین اتفاقى اصلا صحت نداشت.

وى اظهار کرد: با هماهنگى سازمان شیلات استان، محدوده ١٠ مایلى در اختیار صیادان محلى قرار دارد، همچنین براى صید و ورود به عمق دریا هیچ منعى براى آنها وجود ندارد، اما باید دانست که لنج‌ها، شناور و دانش این صیادان مناسب فعالیت در عمق دریا نیست.

همتى خاطرنشان کرد: طبق برنامه میان مدت استان و سازمان شیلات، قصد داریم به تدریج توانمندى صیادان محلى را از نظر دانش، تکنولوژى و فناورى ارتقا دهیم تا آنها بتوانند در عمق دریا صیادى کنند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: اکنون صید فانوس ماهى‌ها و فعالیت صیادان خارجى، بیرون از محدوده ما انجام می‌شود.

وى گفت: کشتى‌هاى خارجى که در اجاره صیادان ایرانى هستند و بیرون از محدوده ١٠ مایلى صیادى می‌کنند، باید بارهاى خود را براى تخلیه به جاسک، بندر عباس و نواحى ساحلى ما منتقل کنند تا نظارت و کنترل لازم براین کشتى‌ها صورت بگیرد.

همتى با بیان اینکه اگر هرگونه تخلفى از سوى صیادان خارجى صورت بگیرد، طبق قانون با آنها برخورد می‌شود، متذکر شد: تاکنون مورد حاد تخلف در استان گزارش نشده است و سازمان شیلات هم نظارت دارد و اگر مسئله اى رخ دهد، با جدیت برخورد می‌کند.

انتهاى پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین و تنظیم سند اقتصاد دریا در استان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه خلیج‌ فارس این سند تنظیم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج‌ فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج‌ فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج‌ فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج‌ فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج‌ فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

باستین، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج‌ فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این زمینه سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نام خلیج‌ فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم