Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی از اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان‌های این استان پس از وقوع زلزله سال گذشته خبر داد.

«علی‌اکبر رمضانی» با حضور در دفتر ایسنا، در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به این‌که بیشتر منازل شهر بجنورد بر اثر زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبشهت سال گذشته در حوزه غیر سازه‌ای دچار خسارت شد، گفت: بر اثر این زلزله به سازه ساختمان‌ها آسیبی وارد نشد و پس از آن کمیته‌ای برگزار شد و جزئیات اجرایی مربوط به اتصال اجرای میان قاب‌ها در چندین حالت تعریف شد که باید در ساختمان‌های شهر بجنورد اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از تیرماه سال گذشته در همه نقشه‌های ساختمان موضوع اتصالات میان قاب و قاب‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: پس از آن حدود 400 بازدید از ساختمان‌ها نیز انجام شد که این دستورالعمل  در چه سطحی اجرایی شده است و اگر اجرایی نشده است تذکرات لازم داده شود.

رمضانی در ادامه به دغدغه خرید مصالح مستعمل ساختمان‌سازی از سوی مردم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی این نگرانی وجود دارد که مردم به سوی خرید مصالح ساختمانی مستعمل پیش روند.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر آن یکی دیگر از عواملی که موجب شده تا مردم به سوی این امر پیش روند آن است که آن‌ها تصور می‌کنند این مصالح خواص خود را از دست نداده است این در حالی است که مصالح ساختمانی پس از گذشت مدتی هم‌چنین استفاده، خواص خود را از دست داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زیاد شدن شمار مصالح فروشی‌های ساختمان مستعمل نیز گواه بر این امر است که مردم آن را خریداری می‌کنند و این موضوع با توجه به این‌که خراسان‌شمالی استانی لرزه‌خیز است و تاکنون بر اثر وقوع آن آسیب‌های جدی نیز به استان وارد شده است، جای نگرانی است.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر باید به طور جدی جلوی عرضه مصالح بی‌کیفیت در استان گرفته شود و در این زمینه باید سازمان صنعت، معدن و تجارت و استاندارد به طور جدی ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی در پاسخ به این پرسش که خراسان‌شمالی استانی لرزه‌خیز است بنابراین ساخت منزل با سازه فلزی بهتر است و یا بتنی توضیح داد: از آنجایی‌که فلز در کارخانه کنترل کیفیت می‌شود، مباحث جوش آن در کارگاه ساختمان‌سازی با دقت باید انجام شود اما در ساختمان‌هایی که سازه آن بتن است باید با آرماتوربند، بتن‌ریز ماهر و ... سر و کار داشته باشیم و این مسائل مورد کنترل قرار گیرد.

وی با بیان این‌که ساخت منزل با سازه فلزی و یا بتنی هیچ فرقی ندارد و فقط در هر دو سازه باید موضوع کنترل کیفیت به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون 90 درصد ساخت و ساز در خراسان‌شمالی با بتن انجام شده است که بر اثر زلزله سال گذشته به سازه این ساختمان‌ها آسیبی وارد نشد.

وی وجود و تربیت کارگران ماهر را از دیگر دغدغه‌های این استان دانست و گفت: یکی از ضروریات هر کارگاهی وجود کارگران ماهر و به روز است و باید آموزش مستمر و دوره‌ای برای این افراد انجام شود.

به گفته رمضانی، هم‌اکنون شمار مهندسان ساختمان بیش از تکنسین‌ها شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زلزله منطقه خراسان شمالی مهندسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ارزیابی اولیه بارندگی‌های اخیر با اشاره به احتمال بارش‌های جدید در استان، بر نظارت و ارزیابی ایمن سازه‌های آبی و خاکی تاکیدکرد و اظهار داشت:خوشبختانه در یک ماه گذشته استان شاهد بارش‌های خوبی بود و همین امر باعث ذخیره آب در سازه‌های آبی و خاکی سطح استان شد.
 وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.
ملک زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب، افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی آن را ارائه کنند.
مدیرکل بحران در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت کشاورزان، باغداران و مالکان قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند