Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@14:20:50 GMT

تسلط بر سواد رسانه ای، یکی از راه های کسب ثروت است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۷۷۴۱

رویداد۲۴-رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسلط بر سواد رسانه ای و تکنولوژیک را یکی از راه های کسب ثروت عنوان کرد.

به نقل از ایسنا، سید مرتضی موسویان در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال در تبریز اظهار کرد: هر چیزی که در مغز قابل تصور است، محقق می شود و در این راستا، بالا رفتن سواد رسانه ای و تکنولوژیک و همچنین فرهنگ استفاده از آنها برای داشتن فردای بهتر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یکی از موارد شبه انگیز در دنیای جدید تغییر تعاریف از جمله حریم خصوصی است؛ حریم خصوصی در محیط جدید روز به روز عوض خواهد شد و در دنیای جدید زندگی یک گوی بلورین است و ما باید نظرمان را در مورد حریم خصوصی تغییر دهیم .
وی با بیان اینکه برای همراهی با دنیا نیازمند افزایش سواد رسانه ای هستیم ، گفت: عصر حاضر عصر درآمدهای حاصل از اطلاعات است .

وی افزود: شبکه های مجازی مرزها را در نوردیده اند و در اثر بروز و ظهور رسانه ها با دهکده جهانی مواجه هستیم، برای تحلیل درست پیام های دریافتی از شبکه های اجتماعی باید مجهز به سواد رسانه ای باشیم تا قدرت نقد و تشخیص پیام ها را هم داشته باشیم .

وی گفت: دنیای شبکه ای ما را مجبور به داشتن سواد شبکه ای می کند، در حقیقت شبکه محصول سهم متصل شدن اشیا و افراد است . سه برابر جمعیت انسانی، اشیا در شبکه وجود دارد، و از این تعداد روز به روز بیشتر می شود و زندگی شبکه ای هر روز گسترده تر می شود .

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، شبیه سازی محیط واقعی در فضای مجازی را مساله اصلی دنیای امروز دانست و گفت: چه بپذیریم و چه نپذیریم فضای مجازی در حال گسترش است، به تدریج کامپیوترهای کوانتومی به عرصه می آیند که قدرت تنها چهار کامپیوتر کوانتومی برابر تمام کامپیوترهای موجود در آمریکا است .

وی با بیان اینکه در عصر سرعت و ارتباطات که زندگی اجتماعی با استفاده از شبکه های مجازی عجین شده است، شاهد بروز یک نوع دگردیسی هستیم که ممکن است فرصت ها و تهدید هایی را برای ما ایجاد کند، ادامه داد: هوش مصنوعی، شبیه سازی و قدرت پردازش مسایل پیش روی انسان آینده بوده و در آینده شاهد موجودی شبیه انسان خواهیم بود که می تواند از مغز انسان فرمان بگیرد .

وی در خصوص جشنواره رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: این مسابقه بین المللی با موضوعات اینترنت، شبکه های اجتماعی، بازی و سرگرمی دیجیتال، تلفن همراه، رایانه، سبک زندگی دیجیتال، اشتراک گذاری محتوا،کودکان و نوجوانان آنلاین و حریم خصوصی برگزار شد .

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به نظریه دوفضایی شدن تاکید کرد: علم هایی چون اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی و مدیریت که جایگاه شان از تکنولوژی هم فراتر است براساس شرایط خاصی بروز کرده اند و در حال حاضر ما باید براساس ادبیات خاص فضای جدید، به سراغ مدیریت این فضا برویم .

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال و چهارمین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز شنبه با حضور هنرمندان داخلی و خارجی در تبریز برگزار شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: وزارت ارشاد سواد رسانه فناوری اطلاعات رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «عشق و فلسفه»، امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش و فردا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود. این مستند درباره نادیا مفتونی، پژوهشگر فسلفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

مستند «گشت آورد»، پنج شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «بدل»، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.  

برنامه «وقت اندیشه»، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش و دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد