Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،جعفر کوشا در آئین افتتاح انجمن جرم‌شناسی خراسان رضوی، افزود: انجمن جرم‌شناسی ایران در ۲۵ سال قبل و با هدف ارتقاء کار‌های پژوهشی و تعامل و همکاری با مجموعه‌های مختلف و در جهت ارتقاء سطح علمی جرم‌شناسی در ایران دایر و در این ربع قرنی که از فعالیت این مجموعه می‌گذرد دستاورد‌های شاخصی همچون بومی‌کردن انجمن و تعامل با نهاد‌های اجرایی و علمی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: جرم در مباحث مختلف تاثیرات منفی خود را گذاشته و امیدواریم که با راه‌اندازی انجمن‌های استانی جرم‌شناسی و با یک مطالعه علمی درست گامی موثر در جهت خروج از این وضعیت نامطلوب برداریم.

رئیس انجمن جرم‌شناسی ایران با اشاره به اینکه این مجموعه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و جزو موفق‌ترین زیرمجموعه‌های این وزارتخانه بوده است، افزود: تاکنون ۱۲ دفتر استانی انجمن جرم‌شناسی ایران فعال شده است و دوره‌های مدیریتی هئیت مدیره این انجمن ۳ ساله بوده که از آخرین دوره آن ۲ سال گذشته و یک سال دیگر باقی مانده است و در این یک سال باقی مانده هم ۳ دفتر استانی دیگر در گیلان، یزد و کردستان دایر می‌شود.

در این مراسم علی‌اکبر باصری، دبیر انجمن جرم‌شناسی ایران، هم گفت: انجمن جرم‌شناسی ایران در سال ۷۲ و با هدف پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام آموزش‌های پژوهشی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: تاکنون دفاتر استانی این انجمن در ۱۱ استان کشور فعال شده و دوازدهمین دفتر استانی انجمن جرم‌شناسی ایران در خراسان رضوی فعال شد.

دبیر انجمن جرم‌شناسی ایران با بیان اینکه به‌طور متوسط در هر فصل یک دفتر استانی این انجمن دایر می‌شود، گفت: هم‌اکنون دفتار استانی انجمن جرم‌شناسی ایران در تهران، البرز، قزوین، کرمان، کرمانشاه، قم، خوزستان، مازندران، اصفهان، فارس، مرکزی و خراسان رضوی فعال شده است و سیزدهمین دفتر استانی هم پس از ماه مبارک رمضان در گیلان دایر می‌شود.

باصری بیان کرد: در ۲۵ سالی که از عمر این انجمن می‌گذرد اقدامات شاخصی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم و انجام پژوهش‌های فراوان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام مطالعات کاربردی در زمینه وقوع جرم بوده است.

وی تاکید کرد: این مجموعه بازویی قوی برای سازمان‌های متولی در امر پیشگیری از وقوع جرم بوده است و مجموعه‌هایی همچون دادسراها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی و خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه‌ها از ثمرات آن بهره‌مند شدند و در برنامه‌های آینده انجمن جرم‌شناسی ایران هم برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام// ف. ح   گشایش دوازدهمین دفتر استانی انجمن جرم‌شناسی ایران در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان