Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@14:53:16 GMT

در بین 110 کشور اول شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۸۶۰۵

در بین 110 کشور اول شد

ماجرای عکسی که میان ۱۱۰ کشور مقام اول را کسب کرد+عکس عکاس دفاع مقدس خاطره ثبت عکسی را بازگو کرد که میان آثار عکاسانی از ۱۱۰ کشور جهان مقام اول را کسب کرد.    

اباصلت بیات عکاس دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: وقتی که به کشور ما حمله شد و همه مردم آماده دفاع از وطن شدند، ارق ملی باعث شد که هنرمندان به‌ویژه عکاسان نیز به صحنه بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نیز به این نتیجه رسیدم که صحنه هجوم وحشیانه دشمن و دفاع جانانه رزمندگان اسلام را در قالب عکس به‌تصویر بکشم.

بیات تأکید کرد: من با انتقال این مسائل می‌خواستم مردم متوجه شوند که رزمندگان ما چه رشادتهایی از خود نشان دادند. مردم ما باید قدردان فداکاریهای این عزیزان برای حفظ وطن باشند، من فقط توانستم گوشه‌هایی از رشادت رزمندگان را به‌عنوان برگی از تاریخ ثبت کنم. خداوند متعال را سپاسگزارم که به من سعادت حضور کنار رزمندگان را عطا کرد، آنها بسیار وطن‌دوست و دیندار بودند و از جان خود مایه گذاشتند تا ناموس این وطن را حفظ کنند.

وی ادامه داد: اولین عملیاتی که در آن شرکت کردم عملیات سوسنگرد بود، من از سربازی معاف شده بودم و اولین بار بود که در چنین محیطهای نظامی‌ای حضور می‌یافتم، زمانی که سوسنگرد آزاد شد بسیار خوشحال شدم و پس از آن در حدود 50 عملیات شرکت کردم از جمله بمباران شیمیایی حلبچه که طی آن، استکبار جهانی در عرض 5 دقیقه 5 هزار نفر را به‌قتل رساند و برای من تراژدی بسیار بدی بود و خودم هم 25 درصد جانباز شیمیایی شدم.

این عکاس جانباز با بیان اینکه حدود 5 هزار نگاتیو عکس از دفاع مقدس ثبت کرده است، خاطرنشان کرد: از انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تشکر می‌کنم چراکه به‌تنهایی توانایی نگهداری این تعداد نگاتیو را که با زحمات فراوان ثبت کرده‌ام نداشتم، در حال حاضر نیز کتاب عکسهای من به‌همت انجمن چاپ شده است، دوست داشتم این کتاب 20 سال پیش چاپ می‌شد اما نمی‌توانستم هزینه آن را پرداخت کنم. عکسی را که روی جلد این کتاب چاپ شده است از آوارگان کرد عراقی در سال 1370 و در جریان جنگ خلیج فارس گرفتم، این عکس میان آثار عکاسانی از 110 کشور جهان مقام اول را کسب کرد و به‌خاطر آن مدال طلا و دیپلم افتخار گرفتم.

انتهای پیام/*

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عکاسی عکس پارس جایزه پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش