Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، «انستیتوی کارگران ملبورن» در استرالیا به عنوان یک موسسه تحقیقاتی مستقل، اخیراً پژوهشی انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد هیچ رابطه مستقیمی بین ساعات کار کارگران و بهره‌وری آنها وجود ندارد؛ به عبارتی کارفرما با هرچه بیشتر کارکشیدن از نیروی کار نمی‌تواند در تولید یا خدمات به بهره‌وری بالا برسد و نرخ انباشت سرمایه‌ی خود را بالا ببرد؛ از یک جایی به بعد، نیروی کارِ «خسته» و پر از استرس، دیگر کارایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق، ۳۵۰۰ زن و ۳۰۰۰ مردِ کارگر، تحت نظر محققان قرار گرفتند و نحوه عملکرد ذهنی آنها براساس ساعات کار  مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه مشخص شد که بهترین کارایی و بهره‌وری آنها زمانی است که فقط ۲۵ ساعت در هفته کار می‌کنند و این شاخص با افزایش سن، تقویت می‌شود؛ به عبارتی برای کارگران بالای چهل سال، بهترین گزینه، فقط سه روز کار کردن در هفته یا همان ۲۵ ساعت کار هفتگی است.

نتایج این تحقیق، شاخص‌های بهره‌وری را در چرخشی به سمت« فراغت ذهنی و آسودگی خیال» کارگر هدایت می‌کند؛ در بخش دیگری از این نتایج آمده که اگر رابطه مناسب و قابل قبولی بین ساعات کار و ساعات فراغت و تفریح و علی‌الخصوص تعطیلات در محیط آرام وجود نداشته باشد، کارایی بی‌معنا خواهد بود.

در پایان، این تحقیق مدعی‌ست آنطور که دولت‌ استرالیا و بسیاری دیگر از دولت‌ها در نظام سرمایه‌داری مدرن می‌پندارند، کار تمام-وقتِ نیروی کار تا سن ۶۷ سالگی چندان برای جامعه مفید نیست و می‌تواند اختلالات اجتماعی و روانی متعددی به بار بیاورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهره وری نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • نتایج هفته هجدهم لیگ برتر هندبال
  • رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان
  • خالقی‌فر: تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشتم
  • جشن بزرگ کارگری در میبد