Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:50:36 GMT

اعدام ۲ خون‌آشام به اتهام ۱۳ قتل و ۸۰ فقره سرقت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۸۹۱۳

دو قاتل سریالی که به خون‌آشامان شمال معروف شده بودند، صبح دیروز به اتهام 13 فقره قتل و 80 فقره سرقت به دار آویخته شدند. متهمان قتل‌های خود را از سال 79 در استان‌های گلستان و مازندران شروع کردند اما تا سال 94 ردی از آنها به‌دست نیامد تا اینکه پلیس تحقیقات خود را ‌درباره سرقت مرگ‌بار یک خودرو آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه شرق، در این دزدی مردی که صاحب اتومبیل بود با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. زن همراه مقتول در بازجویی‌ها گفت: قاتل و همدستانش ماشین را خواستند اما مقتول مقاومت کرد و یکی از آنها گلوله‌ای به‌ سمت او شلیک کرد و همگی بعد از قتل فرار کردند.

سرنخ‌های به‌جامانده در صحنه جرم کارآگاهان را به جوانی به نام وحید ظنین کرد. وحید که سابقه‌دار بود بازداشت و معلوم شد در این سرقت مسلحانه پدر و برادرش او را همراهی می‌کردند و فردی که دست به سلاح برد پدر 50ساله او به نام حسین بود.

حسین در بازجویی‌ها به سرقت‌های زنجیره‌ای اعتراف کرد و گفت تمام کارهای مربوط به دزدی را خودش انجام می‌داد و پسرانش فقط نقش اسکورت داشتند. او همچنین اعتراف کرد دو نفر را در جریان دزدی‌هایش کشته است. حسین در بازجویی‌ها گفت همدستی هم‌نام خودش دارد که او نیز جرائم زیادی مرتکب شده است.

به‌این‌ترتیب متهم دیگر نیز بعد از انجام تحقیقات اولیه در عملیاتی ویژه بازداشت شد. این فرد در بازجویی‌ها از جنایت‌هایی که انجام داده بود پرده برداشت. او گفت: «من از راه سرقت امرار‌معاش می‌کنم و از سال 79 تاکنون 11 نفر در جریان دزدی‌هایی که انجام داده‌ایم کشته شده‌اند البته 10 نفر را خودم کشتم و یک نفر را یکی از همدستانم به نام تیمور به قتل رساند. خود تیمور مدتی بعد از قتل در جریان سرقت کابل دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد».

متهمان در ادامه جزئیات جنایاتی را که انجام داده بودند فاش کردند و به این ترتیب پرونده قطور و قطورتر شد تا اینکه بالاخره قضات دادگاه کیفری استان گلستان محاکمه متهمان را آغاز کردند و بعد از شنیدن اظهارات این افراد هر دو متهم را که حسین نام دارند، به مرگ محکوم کردند و یکی دیگر از متهمان نیز به تبعید محکوم شد.

سپس این حکم در دیوان‌عالی کشور بررسی شد و به تأیید رسید تا اینکه صبح دیروز به اجرا درآمد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، با اشاره به پرونده هشت هزارصفحه‌ای اعضای این باند، اظهار کرد: این دو نفر 13 قتل و 80 فقره سرقت مسلحانه در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شده بودند. متهم ردیف سوم این پرونده نیز به نفی بلد (تبعید) محکوم شده است.

به‌گفته رئیس کل دادگستری گلستان، رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود.

هاشمیان گفت: اعضای این باند دام، انواع ماشین‌آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال‌باختگان، آنان را با اسلحه می‌کشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قاتلان سریالی اعدام اجرای حکم قتل سرقت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سابقه‌دار در این شهرستان و کشف ۶ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد رستمی اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی در خصوص وقوع سرقت‌های مختلف در سطح شهرستان تالش، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه اظهارت شکات و تحقیقات میدانی انجام شده، اعضای باند سه نفره سارقان این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از اعتراف این افراد به پنج فقره سرقت کابل برق و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: سارقان ۳۰، ۳۲ و ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رستمی با تاکید بر به توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت تصریح کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 749207

دیگر خبرها

  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان