Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:16:31 GMT

بارندگی و تگرگ به تاسیسات زیربنایی یزد خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۹۳۵۱

'محمدجواد دهقانی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده خسارت وارده مربوط به شهر ندوشن و بخش مرکزی این منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: تگرگ کم سابقه و بارندگی، حوزه های مختلف از جمله زمین های زراعی و باغی ، اماکن مسکونی روستاها، تاسیسات زیربنایی ، راههای موصلاتی و تعدادی از پروژه های خاکی را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به دلیل خشکسالی های پی در پی، عمده مراتع استان، عاری از هرگونه بوته و درختچه شده که با کمترین بارش در این خطه موجب ایجاد روان آب می شود که خسارت های متعددی به دنبال دارد.
این مسوول، میران خسارت بارندگی 10 روز گذشته در استان را 20میلیارد ریال بیان کرد و گفت: عمده خسارت مربوط به راههای مواصلاتی، خطوط انتقال، اماکن مسکونی و پروژه های آبی و خاکی بوده است.
وی افزود: فرم تکمیلی خسارات از سوی مجموعه استانداری با تایید استاندار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم در هیات دولت مورد تصویب قرار گیرد تا کمک های لازم به مردم منطقه ارائه شود.
رگبار باران و تگرگ، شنبه شب و بامداد یکشنبه در برخی از نقاط استان یزد، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و خیابان ها و کندی تردد در نقاط پر ازدحام شد.
روستای خود سفلی در شهرستان تفت با 14 میلیمتر، بیشترین میزان بارش ها را در این مدت در استان به خود اختصاص داد.
بارش سالانه باران در استان یزد حدود 65 میلیمتر اعلام شده است.
بر اساس آخرین آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران کشور از اول مهرماه سال 96 تا 19 اردیبهشت 97 میزان بارندگی در یزد 48.5 میلیمتر گزارش شد.
این استان بعد از سیستان و بلوچستان با 23.3 میلیمتر و کرمان با 38.5 میلیمتر، کمترین میزان بارندگی را در این مدت داشته است.
هم اکنون یزد که سومین استان کم بارش کشور است در مقایسه با سایر استانهای مرکزی ایران وضعیت خوبی از لحاظ سطح آب سفره های زیرزمینی که سالانه حدود 50 سانتیمتر اعلام شد ندارد.
این استان سالهاست که با پدیده خشکسالی روبروست و اگر در سال بارندگی مناسبی هم داشته باشد نمی تواند زیان خشکسالی 20ساله را جبران کند.
2088/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 زمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان وزارت کشور یزد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان

محمد خانچی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه هلی خدمت رسان خبر داد و افزود: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمامی امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند.

خانچی عنوان کرد: امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه شده و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی در ادامه به برداشت گندم اشاره کردو افزود: خوشبختانه با هماهنگی که در حوزه مدیریت کاشت و برداشت گندم امسال انجام پذیرفته شاهد برداشت قابل توجهی گندم در سطح استان هستیم و بارش های پیش رو موجب نگرانی هایی در حوزه محصولات برداشت شده و در حال برداشت گندم شده که با تدابیر استاندار و تشکیل قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان و تشکل های مردمی حوزه کشاورزی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شاهد شتاب گیری برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به اماکن پوشیده و امن هستیم و امیدواریم در بارش های اخیر شاهد کمترین خسارت به کشاورزان اخیر باشیم.

کد خبر 6093964

دیگر خبرها

  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال