Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:19:20 GMT

غباررویی 70 باب مسجد در ابرکوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۹۴۰۵

غباررویی 70 باب مسجد در ابرکوه آغاز شد

یزد - ایرنا - آیین نکوداشت و بهداشت مساجد شهرستان ابرکوه امروز( یکشنبه) با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم ، جوانان ، هیات امنا ، پایگاه های بسیج و فعالان مساجد در 70 باب مسجد آغاز شد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران 10روز پایانی ماه شعبان دهه نکوداشت و بهداشت مساجد نامگذاری شد و اقشار مختلف مردم با مشارکت هیات امنا نسبت به غبارروبی و نظافت مساجد در آستانه ماه رمضان اقدام می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در این ارتباط گفت: آراستگی، شادابی، نظافت و توجه به امور بهداشتی مساجد در جذب مردم به این فضاهای فرهنگی و مذهبی موثر است.
حجت الاسلام سیدکاظم دشت آبادی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زیباسازی و نظافت مساجد در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: به مناسبت ماه رمضان بیش از40 روحانی از حوزه های علمیه قم و یزد برای برپایی نمازجماعت و پاسخگویی به امور مذهبی مردم به این شهرستان اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین در ماه رمضان برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله ختم قرآن ، تفسیر ، آموزش قرآن و برپایی کلاس های اخلاق و پاسخ به سئوالات شرعی در اغلب مساجد شهری ور وستایی ابرکوه برای استفاده همگان برگزار می شود.
شهرستان ابرکوه حدود 120باب مسجد، حسینه ، تکیه و بقاع متبرکه دارد که از این تعداد 70 مورد مسجد است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسبت ها دهه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش