Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:09:02 GMT

توسعه شرکت های تخصصی - صادراتی اولویت امسال

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۰۲۴۹

توسعه شرکت های تخصصی - صادراتی اولویت امسال

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا رحمانی در جلسه بررسی وضعیت صنعت پوشاک و سوغات خراسان رضوی افزود : امسال به منظور تقویت صادرات اقداماتی در دست انجام است که از جمله آنها  اختصاص یارانه به این دو بخش است .

وی عنوان کرد: برای توسعه صادرات پیش نیازهایی وجود دارد که از جمله آنها برپایی نمایشگاه های تولیدات و ظرفیت ها با هدف معرفی توانمندی هاست و در کنار آن توسعه و ارتقا کیفیت وکمیت بسته بندی و فرآوری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد : در عین آنکه امسال به صادر کنندگان یارانه و نیز جوایز صادراتی اعطا می شود .

 رحمانی افزود : هیچ سهمیه بندی هم در این زمینه اعمال نمی شود و هر استان به تناسب ظرفیت ها و توانمندی ها و فعالیت در این حوزه می تواند از این منابع و یارانه ها  بهره گیرد.

وی با اشاره به حوزه پوشاک گفت : امروز 11 درصد بنگاه های صنعتی کشور در این حوزه فعال است و با وجود 5 درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور 13 درصد اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده است .

 وی عنوان کرد :وقتی با 5 درصد سرمایه گذاری 13 درصد اشتغال در اختیار بخش پوشاک است به مفهوم آن است که این حوزه می تواند با سرمایه گذاری کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کند و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد شغل را داراست.

وی ادامه داد : هم اکنون برنامه عملیاتی راهبردی صنعت ، معدن و تجاترت و کشور در دست تدوین است و مراحل نهایی خود را می گذراند و بر اساس آن یکی از اولویت های خراسان رضوی برای ارتقا پوشاک است.

رحمانی با بیان اینکه بیشترین سهم خرید در سبد سوغاتی زائران استان را پوشاک تشکیل می دهد ، گفت : این استان از قطب های پوشاک کشور است و باید قدرت رقابت پذیری و کیفیت تولیدات خود را بالا برده و در عین در اختیار گرفتن بازار خود در عرصه صادرات هم حضوری درخور داشته باشد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : امسال برای حمایت از تولید داخل به صورت ویژه و گسترده با قاچاق پوشاک مقابله می شود و در عین آنکه نوسازی و بهسازی صنایع این بخش هم در برنامه ریزی ها دنبال می شود.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه بازار سوغات از گردشگری جدا نیست ، افزود : وجود بارگاه منور رضوی و 30 میلیون زائر ظرفیتی قابل توجه است که باید همه بخش ها و دستگاه ها برای بهره مطلوب از این نعمت و فرصت وارد عرصه شوند.

 وی ادامه داد : باید خراسان رضوی پایگاه صادراتی سوغات کشور شود و همه ظرفیت های سوغات کشور در اینجا خطه عرضه و از اینجا صادر شود که این خود فرصت بسیار ارزشمندی برای ایجاداشتغال نه تنها در این استان که برای کشور است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال قاچاق وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند