Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > قضایی - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم اعدام 8 تروریست داعشی صادر شده، اما هنوز قطعی نشده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حکم 8 تروریست داعشی صادر شده است؟، اظهار کرد: حکم اعدام این 8 نفر صادر شده، اما هنوز قطعی نشده است‌، در واقع حکم دادگاه بدوی صادر شده اما ممکن است این افراد اعتراض کنند، بنابراین هنوز حکم قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص برگزاری دادگاه متهمان خیابان پاسداران نیز گفت: دادگاه متهمان خیابان پاسداران برگزار خواهد شد،اما هنوز تعیین وقت نشده است، چرا که تعداد این افراد زیاد است و باید به طور دقیق به دادگاه آن‌ها رسیدگی شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره اینکه یکی از نمایندگان در خصوص دری اصفهانی و جاسوسی این فرد اظهار نظر کرد و همچنین وزیر اطلاعات مطرح کرده که دری اصفهانی جاسوس است، گفت: این نقل قول‌ها معتبر نیست، چرا که اگر بیان کنند اتهام جاسوسی دارد باید مدارک و اسناد آن مشخص باشد و همچنین اگر بگویند جاسوس نیست نیز باید این امر ثابت شود، در واقع وزارت اطلاعات نمی‌تواند بگوید این فرد جاسوس است چرا که وقتی مطرح می‌کنند جاسوس است یعنی جرم وی ثابت شده است؛ به طور کلی دادگاه این فرد را محکوم کرده و دادگاه تجدید نظر نیز حکم آن را تایید کرده است که این دادگاه با حضور وکلا برگزار شد. در واقع از نظر دادگاه جرم ثابت شده و قطعی است،اما مرجع اصلی اعلام جاسوس بودن یا نبودن قوه قضاییه است.

وی در ادامه بیان کرد: ممکن است در زمینه این جرم حکم 5 تا 10 سال تعیین شود که بر اساس نوع جرم و شرایط آن احکام صادر می‌شود، اما معمولا قاضی حکم حداکثری را تعیین نمی‌کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: این فرد درخواست اعاده دادرسی کرده است، اما به طور کلی از نظر دادگاه این فرد جاسوس شناخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی بر اینکه مطرح شده که سعید مرتضوی نیز درخواست اعاده دادرسی کرده است، گفت: ممکن است هر فردی این درخواست را داشته باشد که باید بگویم ایشان نیز این اعاده دادرسی را درخواست کردند.

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : سعید مرتضوی - قوه قضاییه - غلامحسین محسنی اژه‌ای -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سعید مرتضوی قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • شرایط صدور دستور موقت
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • حاج صادق آهنگران افشا کرد: جاسوس‌ها در هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه