Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز، کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مامور برگزاری جلساتی با نخبگان اقتصادی کشور شدند. همچنین معاون اول رئیس‌جمهور قول داد که هیچگونه نگرانی بابت تامین ارزمورد نیاز گروه‌هایی همچون دانشجویان و بیماران وجود ندارد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز گفت: در این جلسه آقای جهانگیری ضمن ارائه گزارش مفصلی در خصوص وضعیت بازار ارز و اقدامات انجام شده جهت تامین ارز کشور، تصریح کرد که مبنای محاسباتی ارز ۴۲۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه موضوع چگونگی تامین نیازمندی های ارزی کشور همچون ارز دانشجویی، داروهای بیماران و به طور کلی صادارت و واردات و نیازهای تولیدکنندگان مطرح شد که معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی قول دادند که هیچگونه نگرانی برای تامین نیاز ارز این گروه ها وجود ندارد.

به گفته نعمتی، رئیس مجلس نیز در این جلسه با حساسیت جدی در زمینه صادرات تاکید کرد که حتما باید مشوق‌های صادراتی به تجار اختصاص داده شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسه گفت: یکی از این انتقادات نبود هماهنگی در ستاد اقتصادی دولت بود که معاون اول رئیس‌جمهور قول داد که هماهنگی های بیشتری به وجود آید.

وی افزود: با توجه به توضیحات آقای جهانگیری و آقای سیف و اظهارات نمایندگان وفاقی بین دولت و مجلس درباره وضعیت بازار ارز به وجود آمد. در نهایت رئیس مجلس، کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه را مامور کرد که جلساتی با نخبگان اقتصادی کشور گذاشته و گزارش مفصلی از آن را به معاون اول رئیس‌جمهور بدهند. همچنین معاون اول نیز قول داد با دعوت از نخبگان اقتصادی، نگرانی های جامعه در خصوص بازار ارز را رفع کند.

نعمتی همچنین یادآور شد: در این جلسه رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی و چهار نفر از نمایندگان به بیان اظهاراتی در خصوص وضعیت بازار ارز از جمله لزوم حل مشکل تولیدکنندگان پرداختند که معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی قول حل این دغدغه ها را دادند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی بین قوای سه گانه و ملت ایران اصلی ترین نیاز کشور است، گفت: ملت ایران همواره حامی نظام بوده است.  از این رو در شرایط فعلی نیز باید نحله‌های مختلف سیاسی به دنبال وفاق باشند تا مشکلی برای کشور به وجود نیامده و کشور دچار حاشیه نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است