Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران فصلنامه « توسعه روستایی پایدار (JSRD) »را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سومین نشست تخصصی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه گیلان با موضوع « توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی در برنامه ششم با تأکید بر استان گیلان» ، با حضور استادان و صاحب نظران و جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نصراله مولائی هشجین استاد تمام گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سرپرست انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران - شعبه استان گیلان گفت:انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران بر اساس تقاضای تعداد کثیری از جغرافی دانان متخصص برنامه ریزی روستایی دانشگاهها و مراکز علمی مختلف کشور و با موافقت کمیسیون انجمن های علمی ایران ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ پنجم دی ماه 1392 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این انجمن با موضوع گسترش و پیشبرد ارتقای علمی حوزه مطالعات و برنامه ریزی و توسعه روستایی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه مطالعات برنامه ریزی و توسعه روستایی، وظایف و مأموریت هایی را به دنبال دارد.

مولائی با برشمردن وظایف این انجمن، بیان کرد: یکی از وظایف این انجمن، انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطوح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علم جغرافیا و برنامه ریزی و توسعه روستایی سروکار دارند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: همکاری با نهاد های اجرایی ، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، برگزاری گردهمایی های علمی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی و انتشار کتب و نشریات علمی از دیگر وظایف انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران بوده که از آن جمله می توان به انتشار مجله « توسعه روستایی پایدار (JSRD) » را به زبان انگلیسی و به صورت فصلنامه اشاره کرد.

مولائی تصریح کرد:در راستای ماموریت های انجمن جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه استان گیلان ، مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در تاریخ 23 اردیبهشت 1394 مصوب و از سال 1395 فعالیت های رسمی خود را آغاز کرد که با عضوگیری از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در سطح استان گیلان و از طریق ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی استان و دستگاههای مرتبط با برنامه ریزی و توسعه روستایی فعالیت خود را شروع کرد.

سرپرست انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران - شعبه استان گیلان، خاطر نشان کرد: بر اساس جزء یک از ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد در طول برنامه، هر ساله جهت 5000 روستای هدف در قالب دهستان های اولویت دار و در مجموع برای 2500 روستا سند راهبردی توسعه دهستان های اولویت دار و برنامه عملیاتی روستاهای هدف دار تدوین شود که در این راستا در استان گیلان تعداد 261 روستای هدف هر ساله و در مجموع 1305 روستا در طی برنامه ششم توسعه و در قالب رهستان های اولویت دار طرح مذکور تهیه و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 دراین نشست ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی توسط هر یک از سخنرانان ارائه شد و در پایان به پرسش‌های مطرح شده توسط سخنرانان، پاسخ داده شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 انجمن علمی دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات و فناوری قانون انگلیسی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، گفت: زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ خواهد کرد. - اخبار استانها -

محسن کوشش تبار در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 با اشاره به تعریف 62 محصول دارای زنجیره ارزش توسط وزارت کشور، اظهار‌ داشت: همدان دارای دو زنجیره ارزش کشمش و سفال است که در این زمینه اقدامات خوبی توسط این استان انجام شده است.

وی افزود: برای زنجیره ارزش افزوده کشمش هدف‌گذاری خوبی انجام گرفته که برای جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و ما امیدواریم در مدت 4 سال آینده بتواند افزایش 3تا 4 برابری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کشمش جز محصولاتی است که در دنیا جذابیت بالایی دارد، بیان کرد: لازم است هم در اصلاح فرآیند تولید و هم در بهره‌وری محصول و بسته بندی آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود که بی شک در جی. دی. پی استان همدان اثرگذار است.

سفال شناسنامه استان همدان است

کوشش تبار به سفال به عنوان دیگر زنجیره ارزش استان همدان اشاره کرد و افزود: سفال شناسنامه استان همدان است که همین محصول فرهنگی و هم یک محصول صادراتی به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است تنوع‌یابی، آموزش، بازاریابی و حفظ شرایط فعلی و ارتقا جایگاه صادراتی سفال نیز در استان همدان برنامه‌ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد