Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر، 22 اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در محل کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و آنچه مربوط به این مجموعه می‌شود، نیاز به یک نهضت عظیم و فراگیر دارد تا به جایگاه اصلی خود برسد.
وی با اعلام آمادگی جهت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه به خصوص در فرصت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: صدها جلسه قرآن در منطقه ترشیز بزرگ داریم لذا باید برنامه‌ریزی شود تا در کنار جلسات تلاوت قرآن در حد چند دقیقه در خصوص اهمیت کتاب نیز صحبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه از کسانی که در این جلسات حضور می‌یابند، خواسته شود در هر جلسه کتابی را معرفی کنند و تا پایان ماه مبارک مطالعه و جوایزی اهدا شود، اظهار کرد: در تمامی روستاها مبلغ داریم، علاوه براین تعدادی از مبلغان نیز از قم و مشهد می‌آیند و نیروهای بومی خوبی داریم.

لزوم توجه به موقوفات کتابخوانی

وی با تأکید بر توجه به موقوفاتی که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشند، افزود: اگر کتابخوانی فریضه‌ای واجب است که در تعبیرات رهبری آمده، نباید در این عرصه به آمار و کارهای ظاهری قانع باشیم.
حجت‌الاسلام احدی با بیان اینکه از ظرفیت نماز جمعه می‌توان بیشتر از این استفاده کرد، گفت: هر چند تاکنون در هر نماز جمعه کتاب‌های مفیدی معرفی شده است اما در این حد توجه به کتابخوانی کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نماز جمعه، حوزه‌های علمیه و مبلغان باید استفاده بیشتری کرد، افزود: باید آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است امور فرهنگی به پیش برد.
امام جمعه موقت کاشمر گفت: حوزه علمیه امام صادق یک کتابخانه با 6 هزار کتاب تخصصی دارد که بیشتر کتب حوزوی است و این کتابخانه در خصوص دارا بودن کتاب‌های اهل سنت و تشیع در شهرستان بی‌نظیر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا قرآن خراسان رضوی شهرستان ها کتابخانه مبلغان حوزه های علمیه کتابخوانی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه