Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:11:25 GMT

باران نمی بارید، آب در زنجان جیره بندی می شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۰۹۴۷

باران نمی بارید، آب در زنجان جیره بندی می شد

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان افزود: برای مدیریت مصرف آب باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.
وی گفت: رهاسازی 360 لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب شهر زنجان به زنجانرود، قصه تلخی است که برای رفع این معضل باید کارگروه اختصاصی تشکیل داد و از این پساب به نحو احسن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار زنجان افزود: باید برای پایان زمان استفاده از آب چاه برای صنایع و آغاز استفاده از پساب زمان مشخص شود.
درویش امیری تاکید کرد: شرکت آبفای شهری موانع اتصال خانه های زنجان به شبکه فاضلاب را بررسی و نتیجه را برای مدیریت فاضلاب زنجان، در اختیار استانداری قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی رویکرد استفاده از راحت ترین راه برای امور خود را به استفاده از بهترین راه برای پیشبرد امور تغییر دهند.
استاندار زنجان اظهار داشت: علت پاره ای از مشکلات در مصرف منابع آبی، نبود دلسوزی و تعهد در مدیریت منابع آب استان است.
وی به نوسانات ارزی در هفته های گذشته اشاره و تاکید کرد: دولت برای سر و سامان دادن به بازار ارز تلاش کرده است، با این وجود اگر دستگاه های دولتی و همکاران بخش خصوصی آنها با مشکلاتی در این حوزه مواجه شوند، گزارش خود را برای طرح مسئله در دولت به معاونت اقتصادی استانداری ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، میزان بارندگی های زنجان در سال آبی جاری تا اردیبهشت امسال، نسبت به متوسط بلند مدت هفت درصد کاهش دارد، در مجموع، آمارها میزان بارش در این مدت را 227 میلی متر نشان می دهد.
اگر میزان مصرف آب از سوی مردم به ویژه در بخش کشاورزی مدیریت نشود، استان با مشکل شدید بیابان زایی، از بین رفتن باغ ها، کاهش شدید آب دهی چاه ها، کاهش روان آب ها، فرونشست و از دست رفتن نفوذپذیری زمین مواجه خواهد شد.
3216/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ارز اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی بخش کشاورزی دستگاه های دولتی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته گذشته وارد استان شده و در بیشتر نقاط استان موجب بارش‌های بسیار مطلوبی شده است گفت : بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است و شهر‌های ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه بارشی قوی در بیشتر نقاط استان باعث بارش شده است که کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.

قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، امروز نیز به تناوب شاهد بارندگی خواهیم بود که در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آبگرفتگی معابر و رواناب، در برخی نقاط از نواحی یاد شده، با سیلاب‌های محلی نیز همراه خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید