Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:20:05 GMT

رفع بیکاری در 42 روستای گلستان هدفگذاری شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۰۱۶

رفع بیکاری در 42 روستای گلستان هدفگذاری شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی عصر جمعه در مراسم افتتاح نخستین کشتگاه خورشیدی ارگانیا در روستای دوزالوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس که باحضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد، افزود: هم اکنون بیکاری در سه روستای این استان ریشه کن شده است.
وی با قدردانی از تلاش های بخش خصوصی در راه اندازی واحد تولیدی کشتگاه ارگانیا که در حوزه خشک کردن میوه ها با استفاده از انرژی خورشید فعالیت دارد، گفت: راه اندازی این نوع طرح ها که براساس ظرفیت های بومی منطقه انجام می شود، علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رضایت مردم و مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به چنین طرح هایی در مناطق روستایی گلستان، اضافه کرد: در هر روستا باید بر اساس ظرفیت های موجود نسبت به راه اندازی واحدهای تولیدی که به ایجاد اشتغال پایدار جوانان کمک می کند، اقدام شود.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی این گونه طرح ها، سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند از تسهیلات ارزان قیمت دولت در بخش روستایی، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد مستضعفان استفاده نمایند.
استاندار گلستان از فرمانداران شهرستان های این استان نیز خواست تلاش بیشتری برای شناسایی ظرفیت های روستایی و جذب سرمایه گذار مناسب برای راه اندازی واحدهای تولیدی متناسب با شرایط روستا اقدام نمایند.
هاشمی با بیان اینکه هر فرماندار باید حداقل با شناسایی ظرفیت های روستایی حوزه شهرستان و اجرای طرح های تولیدی در آن، حداقل در سه روستا نیز بیکاری را ریشه کن نماید، خاطرنشان کرد: این کار اگرچه سخت، اما شدنی است.
وی افزود: استان گلستان در زیرساخت های آب و برق بویژه درمناطق روستایی با مشکل مواجه است اما می توان با آموزش و اصلاح شیوه های تولید و مصرف و با مشارکت مردم در این حوزه ها گام های خوبی برداشت.
هاشمی اضافه کرد: اگر مجموعه این اقدامات به درستی توسط مدیران و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود طی یک دوره پنج تا 10 ساله می توان مشکل بیکاری در روستاهای این استان را رفع کرد.
وی، توجه به مسائل زیست محیطی و دفع بهداشتی زباله در مناطق روستایی را از دیگر انتظارات استانداری از فرمانداران و دهیاران ذکر کرد و گفت: دهیاران باید توجه به این موضوع مهم را جدی بگیرند.
استاندار گلستان همچنین از هدفگذاری برای احداث 50 تا 100 سالن ورزشی در روستاهای این استان با اولویت روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت درسال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها از محل اعتبارات دولتی، دهیاری ها و ورزش گلستان محقق می شود.
هاشمی به سرمایه گذار واحد تولیدی محصولات ارگانیا (خشک کردن میوه) نیز پیشنهاد کرد درصورت صلاحدید نسبت به راه اندازی یک مجموعه گردشگری درمناطق روستایی شرق گلستان که با محرومیت بیشتری مواجه است، اقدام نمایند.
وی گفت: دولت علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت، زمین مورد نیاز اجرای این طرح گردشگری را به سرمایه گذار می دهد.
هاشمی همچنین از پیگیری حق آبه رودخانه اترک از استان خراسان شمالی و رفع مشکل مردم مناطق مرزی درحوزه منابع طبیعی خبر داد و گفت: در خصوص حق آبه رودخانه مرزی اترک با معاون اول رییس جمهوری و دو وزیر نامه نگاری شده است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از افتتاح واحد تولیدی ارگانیا در منطقه مرزی داشلی برون این شهرستان، گفت: این بخش با کمبود آب و مشکلات مردم با منابع طبیعی مواجه است که مسئولان باید برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری نمایند.
قرجه طیار افزود: استان گلستان چوب یک سوم مساحت سبز خود را می خورد درحالی که دو سوم مساحت این استان بیابانی و نیاز به توجه بیشتر برای رفع کمبودها و محرومیت های باقی مانده از سال های قبل دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ایجاد اشتغال بیکاری خراسان شمالی رییس جمهوری زباله موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای آسفالت به طول ۶۰ کیلومتر در محور روستایی جوزستان به معدن خبر داد.
روح‌الله غلامی گفت: با همت این اداره کل از سراهی جوزستان تا روستای معدن ۶۰ کیلومتر محور روستایی بود که بخش عمده آن آسفالت شده و تنها هفت کیلومتر باقی‌مانده که در دستور کار است.
وی افزود: در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای ساخت پل جدید بسته شده است.
غلامی با اشاره به نقطه پر حادثه بخش ناغان گفت برای رفع نقطه حادثه خیز پنج میلیارد تومان برآورد شد که در سال جاری با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کیار از جمله شهرستان‌هایی است که کیلومتر جاده خاکی ندارد، گفت: تنها روستای ده‌کُهنه این شهرستان از سمت خانمیرزا بخش ارمند معادل ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است که اعتباری برای بهسازی این محور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار