Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر تتری دبیر جشنواره موسیقی «سرناوا» معتقد است که ایده‌ی برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به ذهن هر کسی خطور کند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چندی پیش گزارشی در صفحه موسیقی خبرگزاری تسنیم منتشر کردیم که در آن نقدهایی جدی به نحوه‌ی برگزاری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی وارد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش اشاره‌ای داشتیم به برگزاری جشنواره موسیقی «سرناوا» در استان ایلام. در این بخش پرسشی را مطرح کردیم مبنی بر این که ایده‌ی برگزاری جشنواره موسیقی سرنانوازی (سرناوا) از آنِ چه کسی بوده است؟

ما در آن گزارش به صحبت‌های شخصی اشاره کردیم که مدعیِ ارائه‌ی ایده‌ی اصلیِ جشنواره سرنانوازی است. اکنون اما منوچهر تتری دبیر جشنواره موسیقی «سرناوا» در گفت‌وگویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم، به بیان توضیحاتی درباره این مسئله پرداخته است. در ادامه متن صحبت‌های دبیر جشنواره سرنانوازیِ «سرناوا» را می‌خوانید:

ایده‌ی برگزاری هر جشنواره‌ای می‌تواند در ذهن هر کسی باشد. ایده‌های بسیاری در ذهن خودِ من بوده که دوست داشته‌ام آنها را به صورت جشنواره برگزار کنم اما امکانش فراهم نشده و در جاهای دیگری از کشور این جشنواره‌ها برگزار شده‌اند.

زمانی می‌توان ادعا کرد که ایده‌ی کسی درباره برگزاری یک جشنواره دزدیده شده که آن شخص اساسنامه‌ی جشنواره را نوشته باشد و تمام مراحل برگزاری جشنواره را هم پیش‌بینی کرده باشد. در این حالت اگر من از داشته‌های او استفاده و اقدام به برگزاری جشنواره کنم، آن زمان آن شخص می‌تواند ادعا کند که من ایده‌ی او را به نفع خودم مصادره کرده‌ام.

وقتی من پیش آقای طالبی(مدیر کل پیشینِ دفتر موسیقی) رفتم و ایده‌ی برگزاری جشنواره‌ی «سرناوا» را مطرح کردم، کسی پیش از من این ایده را مطرح نکرده بود. من در سال 1395 ایده‌ام برای برگزاری جشنواره «سرناوا» را به ارشاد ارائه کردم و به دلیل تامین نشدن اعتبار مالی اجرایش به سال 1396 و سپس به فروردین 1397 موکول شد.

در ضمن ما حدود یک سال است که در حال انجامِ مراحلِ آماده‌سازی و فراهم کردن شرایط برای برگزاری نخستین جشنواره «سرناوا» هستیم و در این مدت کسی هیچ ادعایی مطرح نکرده است. اما درست بعد از برگزاری جشنواره شخصی مدعی شده که ایده‌ی برگزاری جشنواره سرنانوازی از آن او بوده؛ این به نظرم خنده دار است.

این شخص اگر مدعی است، از این به بعد بیاید و جشنواره را ادامه دهد. واژه‌ی «سرناوا» را من ایجاد کرده‌ام اما دیگر نه این واژه و نه خودِ جشنواره از آنِ من نیست و در دوره‌های بعدی هر کسی می‌تواند بیاید و آستین بالا بزند و جشنواره را برگزار کند.

من براساس اسناد تاریخی که در «دره‌شهر» و سیمره‌ی کُهن پیدا شده، واژه‌ی «سرناوا» را ایجاد کردم و دوست داشتم جشنواره سرنانوازی در ایلام برگزار شود. در این مدت هم کسی به من نگفته که این ایده مال من است.

ایده‌ی برگزاری جشنواره‌ی «سرنانوازی» به ذهن هر کسی ممکن است خطور کند. همان طور که جشنواره‌ی «کمانچه‌نوازی» یا «نی‌نوازی» می‌تواند به ذهن هر کسی برسد.

مثلا فکر کنید جشنواره‌ای در حوزه محیط زیست در شمال کشور برگزار می‌شود، بعد همان جشنواره از سوی شخص دیگری در منطقه‌ی دیگری از کشور و براساس اقلیم آن منطقه و به شیوه‌ای متفاوت برگزار می‌شود. این که دزدیدن ایده نیست. اما اگر همان جشنواره با همان اساسنامه و با همان شیوه‌ی برگزاری در جای دیگری برگزار شود، آن زمان می‌توان گفت که آن ایده دزدیده شده است.

اکنون هم کسی که مدعی است ایده‌ی برگزاری جشنواره‌ی موسیقی سرنانوازی از آنِ اوست، بیاید و اسنادش را ارائه دهد. یعنی بیاید و بگوید که من در فلان زمان تقاضای برگزاری این جشنواره را به دفتر موسیقی ارائه کرده‌ام و آقای تتری بعد از من چنین درخواستی داده است.

جشنواره «سرناوا» از 26 تا 28 فروردین 1397 در شهر تاریخی دره شهر (سیمره کهن) استان ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/

R33357/P1439/S4,40/CT2 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره موسیقی نواحی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی جشنواره موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است