Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:56:11 GMT

9350 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۱۰۶

9350 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کردند

محمدرضا اخوان عبداللهیان عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی طی دیروز و امروز در دو نوبت صبح و عصر در مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه برگزار شد.
وی ادامه داد: از 9 هزار و 350 نفر متقاضی ورود به حرفه مهندسی هزار و 778 نفر زن و هفت هزار و 572 نفر مرد هستند که از این تعداد در شاخه های مهندسی معماری دو هزار و 825 نفر، مهندسی شهرسازی 105 نفر، مهندسی عمران چهار هزار و 516 نفر، مهندسی تاسیسات مکانیکی 431 نفر، مهندسی تاسیسات برقی هزار و 365 نفر، مهندسی نقشه برداری 111 نفر و مهندسی ترافیک پنج نفر شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سابقه کار حرفه‌ ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده پنج آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه زمان مورد نظر، از موعد گرفتن مدرک تحصیلی تا پایان روز 21 اردیبهشت ماه است.
وی افزود: طبق اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون تا اول مرداد آتی از طریق وب سایت این دفتر اعلام می شود. متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اشتغال خراسان رضوی قانون مدیرکل راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به شرایطی که برخی شرکت‌ها در کسب عنوان دانش‌بنیانی به دست می‌آورند، اظهارکرد: در ابتدا که مباحث دانش‌بنیانی در کشور مطرح شد خوشحال از اخباری که هر از گاهی از آن منتشر می‌شد کار دولت در مورد حمایت از دانش‌بنیان‌ها مورد ستایش قرار می‌گرفت.

وی افزود: روزی که قرار شد تا دانش‌بنیان‌ها مورد حمایت قرار گیرند و معاونت علمی و فناوری از ایجاد پارک‌های علم و فناوری و تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد خوش‌بینی زیادی در کشور ایجاد شد، اما فارغ از این اهداف برخی کشف کردند که زمان سوءاستفاده از عناوین دانش‌بنیانی برای معافیت مالیاتی، دریافت تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت کارمزد کمتر بیمه‌ای برای نیرو‌های کار است و به واسطه دسترسی‌هایی نیز که داشتند توانستند از این امکانات بهره بگیرند.

دانش‌بنیان‌های واقعی سهمی کمتر از حمایت‌های دولتی دریافت کردند

بغزیان ادامه داد: این در حالی بود که دانش‌بنیان‌های واقعی که مشغول تحقیق و پردازش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود بوده‌اند دسترسی کمتری به این تسهیلات داشته‌اند.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: باید این اخطار از سوی مقامات بالادست داده می‌شد که ممکن است عده‌ای با لباس مبدل دانش‌بنیانی وارد شوند و از حمایت‌ها استفاده و تبعات سنگین به اقتصاد دانش‌بنیان ها وارد کنند.

وی افزود: طبیعی است که هر تولیدی مبتنی بر دانش است، اما میان تولیدات مبتنی بر بهره‌وری و مدیریت منابع یا خلاقانه با تولید هزاران محصولی که در حال تولید است، تفاوت وجود دارد، اما این تولیدکنندگان به طور معمول در صدد استفاده از شرایط خاص نیز هستند. محل استقرار مجانی، حمایت‌های صادراتی و ... نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت‌هایی که تنها نام دانش‌بنیان یدک می‌کشند از آن برخوردار شده‌اند.

بغزیان خاطرنشان کرد: از همان ابتدا اگر قرار است خانه‌ای لوکس ساخته شود که چیز‌هایی گران‌بها در آن است باید دیوار‌هایی بلند نیز برای آن ساخته شود و در مورد حمایت‌های دانش‌بنیانی نیز باید زمینه‌های بروز سوء استفاده از بین می‌رفت.

تسهیلات دانش‌بنیانی به سرنوشت طرح حمایت از بنگاه‌های زودبازده دچار شد

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در زمان دولت های گذشته نیز حمایت از بنگاه‌های زودبازده مطرح شد و اعتباراتی به آن اختصاص یافت. عده‌ای خیلی سریع خود را زودبازده معرفی کرده و تسهیلاتی گرفتند که بابت آن تولیدی راه نیانداختند و در نتیجه تبعات تورمی آن به اقتصاد تحمیل شد.

وی افزود: قانونگذاران، سیاستگذاران و مجریان باید راه‌های سوءاستفاده از حمایت‌های دانش‌بنیانی را پیش‌بینی کنند تا از این پس شاهد به بیراه‌رفتن حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • برگزاری آزمون درجه داوری آسیایی کاراته در کشور ازبکستان
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • سلاح‌های گرم، عامل اصلی مرگ کودکان آمریکایی است
  • از آزمون، طارمی و قدوس تا جهانبخش، ابراهیمی، انصاری فرد؛ ۱۴۰۲ سال روبروشدن با چالش تثبیت، تغییر باشگاه و حرفه لژیونر‌های ایرانی