Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@16:08:43 GMT

واکنش جالب یک نماینده به آتش زدن پرچم آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۳۷۴

علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب تهران که پیش از این نیز در توئیتی اعلام کرده بود «آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است» با تکرار این جملات از تریبون مجلس، در نطق امروزش گفت: گویا عده ای در تلاشند که رهبری را در برجامی بی اختیار و دولت را مبسوط الید! معرفی کنند! برادران فراموش نکنیم که برجام تحت نظارت رهبری امضا شد و بخشی از کارنامه کل حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام نه سیاسی است و نه جناحی است.

او سپس نسخه ای از برجام را به هیات رئیسه مجلس که ریاستش را در این لحظات مسعود پزشکیان برعهده داشت، تقدیم کرد و گفت: این سند را به هیات رئیسه می دهم تا از این سند بین المللی که مجموعه حاکمیت آن را امضا کرده است، صیانت کنید.

رحیمی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه عده ای در فضای احساسی تصور نکنند که شکست دولت، شکست رقیبشان است بلکه اقداماتشان به منزله تلاش برای تضعیف کل نظام است، افزود: روزی به بهانه دو تابعیتی‌ها، روزی به بهانه نفوذ، روزی با عنوان باند نیویورکی‎ها و ...هر روز عرصه را به دولت تنگ می‎کنند.

این نماینده تهران بار دیگر تاکید کرد: به آتش کشیدن پرچم دیگر کشورها کاری مردود است و خلاف سیاست تعامل سازنده با جهان است. چرا که آرامش و امنیت ضرورتی حیاتی برای جهان است.

اهم سخنان علیرضا رحیمی در نطق امروزش در مجلس را در ادامه بخوانید:

از بین رفتن همه منافع آمریکا در ایران پس از انقلاب کافی بود تا سناریوهای مختلف را علیه ایران به نمایش بگذارند. کما اینکه تقابل همه جانبه آمریکا علیه ایران را در این سالها شاهد بوده ایم.

مذاکرات ایران با ۱+۵ در شرایطی آغاز شد که تلاش برای جلب حداکثری منافع بود. تاریخ ظلم آمریکا علیه ایران همچنان برجسته بود که با اعتماد رهبری به تیم دیپلماسی و نرمش قهرمانانه سبب شد از پیچ سخت مذاکرات با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بگذریم.

در شرایطی که خروج آمریکا از برجام فرصت مغتنمی برای همبستگی همدلانه در کشور ایجاد کرده، ضرورت پافشاری بر منافع ملی در عرصه بین المللی بیشتر شده است.

تدبیر ویژه و تصمیم عقلایی می تواند کشور را از این شرایط عبور دهد ولی حرکت های احساسی کمک به جبهه دشمن است. آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است. اما برخی برای مقابله و رویارویی با دولت و عقده گشایی علیه دولت و ایجاد تقابل با آن، احساس شعف می کنند. عجیب است این مهم برای اشخاص مدعی بصیرت همچنان آشکار نشده است!

آتش زدن پرچم را نماد انقلابی گری نمی دانیم. ارتقای علم و فناوری و ورزش و....باید هنر ما باشد.

صداوسیما در ایجاد آارمش می تواند موثر باشد اما از ظرفیت رسانه ملی برای این منظور استفاده نمی شود. کما اینکه در حوادث دی ماه سال گذشته رویکرد صداوسیما کاملا قابل ملاحظه بود.

گفتنی است پیش از این نیز علی مطهری از آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس انتقاد کرده و آن را کار بدی بود و غیر عاقلانه نامیده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برجام اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش

به گزارش گروه سیاست ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید: کنعانی: ایران برای تقویت همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه قائل است

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229182 برچسب‌ها کویت

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش