Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:24:06 GMT

بیکاری عاملی اصلی اعتیاد دوباره درمان شده ها است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۵۲۲

بیکاری عاملی اصلی اعتیاد دوباره درمان شده ها است

بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه روز پنجشنبه در جلسه کمیته مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع تبصره یک ماده 16 اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت هماهنگی و همکاری سازمان های مسوول در اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل این کمیته ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها برای اجرای آیین نامه مذکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نگاه بخشی و عملکرد جزیره ای در حل معضل اعتیاد از آسیب های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است و باید زمینه بازگشت شرافتمندانه معتادان به جامعه و زندگی عادی را فراهم کنیم.
علیلو یادآوری کرد: تنها با مدیریت فرابخشی است که می توان وقوع جرم را کنترل و کاهش وقوع جرم را تحقق بخشید.
وی با اشاره به افزایش جمعیت معتاد جوان در استان، عمده مشکل معتادان پس از خروج از مراکز نگهداری و اصلاح را بیکاری دانست و ادامه داد: معتادان پس از درمان و خروج از این مراکز در صورت بیکاری، دوباره به سمت مواد مخدر رو می آورند.
ایجاد کارگروهی ویژه برای بررسی مشکلات و موانع موجود در عملیاتی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان و ارزیابی عملکرد مرکز ماده 16 و ارائه راهکارهای اصلاح فرآیند پذیرش و ارجاع معتادان، از مصوبات این نشست بود.
همچنین مقرر شد از تجربیات اداره کل زندان های استان و انجمن حمایت از زندانیان استان برای اشتغال معتادان پس از خروج از مرکز ماده 16 استفاده شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 تبریز حدود 2 هزار نفر تحت درمان هستند و بنا بر اعلام گزارش های رسمی پارسال یکهزار و 537 نفر در این مرکز پذیرش شده و تعداد یکهزار و 438 نیز از این مرکز ترخیص شدند.
/3071/3038
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اعتیاد بیکاری جرم درمان مبارزه با مواد مخدر موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،شهروند خبرنگار ما در پیامی گفته در یکی از مراکز ناباروری هزینه یک بخش از درمان بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او خواستار رسیدگی مسئولان شده است.

جباری ، سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت درباره درمان ناباروری  گفته :  پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود اما اکنون در بخش دولتی پوشش به ۹۰ درصد رسیده است. .

جباری  با اشاره به وجود ۸۰ مرکز درمان ناباروری  در کشور، افزود: برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

من چند سال  است به دلیل ناباروی به یک مرکز درمان ناباروری مراجعه میکنم ولی متاسفانه امسال خیلی قیمتها رو افزایش دادند مثلا در یکی از مراحل آی وی اف (IVF) ،  تعرفه پارسال بین ۶ تا ۸ میلیون بود ولی امسال ۲۰ میلیون   کردند. لطفا رسیدگی کنید.

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند